بیرجند_ استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آینده خراسان جنوبی با معادن گره خورده است گفت: بنابراین باید این معادن شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شود.

معادن خراسان جنوبی شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی اکبر پرویزی ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از کارگران گروه های کاری واحدهای نمونه خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی بر کوهی از معادن قرار دارد بنابراین باید این معادن شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شود.
وی با بیان اینکه نقشه معدنی از کل استان در حال تهیه و انجام عکس های هوایی است اظهار داشت: امید است بتوان با اجرای این طرح اطلاعات خوبی از معادن استان در اختیارسرمایه گذاران قرار داد.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد:  سال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان برای تهیه نقشه معدنی هزینه شد و امسال نیز به همین میزان اعتبار نیاز مند هستیم.
پرویزی با بیان اینکه باید اعتماد سازی عمومی و بین المللی ایجاد و روابط سیاسی و اقتصادی خود را با دنیا تقویت کنیم افزود: اگر روابط سیاسی خود را با دیگر کشور ها قوی نکنیم بازرگانان، تجار و صادرات ما با چالش مواجه می شود.
پرویزی با بیان اینکه باید در زمینه افزایش صادرات و وادرات به افغانستان و دیگر کشور ها تلاش شود اظهار داشت: افزایش صادرات باعث رونق اقتصادی می شود و به مالیات، بیمه و رفاه زندگی مردم کمک می کند.
وی با اشاره به تولید کالاهای با کیفیت بیان کرد: صنایعی که نتواند کالاهای با کیفیت وصادراتی تولید کند موفق نخواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز وضعیت سرمایه گذاری در کشور بهبود پیدا کرده است اما هنوز با رسیدن به نقطه رونق اقتصادی فاصله زیادی دارد.
پرویزی با بیان اینکه در حوزه های سرمایه گذاری خارجی فاصله زیادی داریم گفت: در این راستا باید شرایط سرمایه گذاری محیا شود زیرا اگر فضا برای سرمایه گذاری خارجی مهیا شود علاقه مندان زیادی به استان خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی، رسانه ها و  مردم باید برای جذب سرمایه گذاران به خراسان جنوبی تلاش کنند و به گونه ای رفتار کنند تا به جذب سرمایه گذار کمک شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: تفکر مدیران در ایجاد رابطه با سرمایه گذاران بسیار مهم است زیرا اگر با سرمایه گذاران برخورد های مناسبی شود شاهد تداوم حضور آنان در استان خواهیم بود.
پرویزی به وضعیت اشتغال در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این راستا باید زمینه صادرات با دیگر استان ها و  کشورهای خارجی فراهم شود و تامین زیرساخت هایی اعم از  آب، برق و گاز نیز انجام شود.
وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت ها به تنهایی در رفع مشکلات کار موثر نیست و نیازمند جلب اعتماد سرمایه گذاران است بیان کرد: دولت نمی تواند در حوزه کارخانه ها سرمایه گذاری کند بنابراین ما باید با ایجاد مشوق ها به ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران انگیزه وارد کنیم.
استاندار خراسان جنوبی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا  باید زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود همچنین باید شرایطی به وجود آید که اعتماد مردم نسبت به نظام از بین نرود.
پرویزی با بیان اینکه استفاده از وقت اداری و بودجه عمومی برای تبلیغ، خیانت به مردم است خاطرنشان کرد: مدیران در ساعات اداری حق تبلیغ ندارند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت کار و کارگری در استان نسبت به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد افزود: در این راستا دولت باید قانون کار، تولید و اشتغال و رابطه بین کارگر و کارفرما را بازنگری کند.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر  شرایط کارگران نسبت به گذشته تغییر کرده و دولت تلاش می کند برخی مشکلات ساختاری را رفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.