یزد- رئیس کمیته فناوری و اطلاعات انتخابات استان یزد گفت: انتخابات در شهرهای اردکان و میبد کاملا به صورت الکترونیک برگزار می شود.

انتخابات در شهرهای اردکان و میبد به صورت الکترونیکی انجام می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدحسین زارع پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات فرآیندهای مختلفی انجام می شود یکی از این فرآیندها اخذ رای به صورت الکترونیکی است که در شهرهای اردکان و میبد کاملا به صورت الکترونیک و در سایر شعب در سطح استان یزد به صورت دستی و نیمه مکانیزه انجام خواهد شد.

وی افزود: درهنگام انتخابات صورت‌جلسه‌ها در شعب مکانیزه و نیمه مکانیزه به وزارت کشور خواهد رفت و با استعلام مشخصات و احراز هویت رای دهنده برگه تعرفه رای صادر خواهد شد و رای دهنده برگه خود را به صندوق می ریزد.

زارع گفت:  انتخاب افراد در شعبه تمام مکانیزه از طریق دستگاه الکترونیکی است و از طریق شبکه‌ای که با سرور ثبت احوال در ارتباط است کارت مخصوصی  شارژ می شود و از طریق کارت رای گیری انجام می شود.

وی اظهار داشت: مزیت‌ شعب تمام مکانیزه بر این است که دیگرنیاز به شمارش آرا نیست وبا سرعت و دقت، اطلاعات و شمارش آرا به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات انتخابات استان یزد اظهار داشت: در شعب اخذ رای بین ۱ تا ۵ صندوق الکترونیکی بسته به حجم مراجعه کنندگان قرار می گیرد و امکان نمایش آراء تا پایان شمارش وجود ندارد و نتیجه آراء به صورت الکترونیک به وزارت کشور ارسال می شود.

زارع افزود: با هدف آشنایی انتخابات الکترونیکی برای اعضای شعبه از ۸ اردیبهشت ۹۶ آموزش در شهر اردکان و میبد آغاز شده و به مدت ۲۰ روز آموزش و مانور برگزار می شود.

در پایان نشست؛ روند رای گیری به صورت الکترونیکی برای خبرنگاران آموزش داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.