بیرجند- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری اولین همایش خیرین ورزش یار در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این همایش ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۹ صبح در مجتمع غدیر شهرستان بیرجند برگزار می شود.

نخستین همایش خیرین ورزش یار در خراسان جنوبی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسماعیل افضل پور ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: ورزش عرصه ای است که جوانان را از آسیب های اجتماعی دور می کند و در این راستا رهبر معظم انقلاب می فرمایند «امر به ورزش امر به معروف است».

وی از وجود ۸۵ پروژه نیمه تمام ورزشی در نقاط استان خبر داد و یادآور شد: برای اتمام این پروژه ها ۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: از آن جایی که تکیه بر منابع دولتی زمان بر است برای اتمام پروژه ها به پتانسیل خیرانی که در حوزه ورزش حمایت می کنند تکیه می کنیم.

افضل پور با بیان اینکه در این همایش پروژه های نیمه تمام استان به خیران معرفی می شوند تا آنان در اتمام این پروژه ها ما را یاری کنند افزود: ما درصدد جذب خیران بیشتری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش این است که بودجه های دولتی محدود بوده و با تکیه بر آن نمی توان کاری را پیش برد و همچنین انجام فعالیت های گسترده عمرانی از توان دولت خارج است در این راستا باید خیرین روی کار آمده و کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از وجود ۱۶ پروژه خیر ساز در استان خبر داد و افزود: در این راستا تاکنون بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای این پروژه ها وسط خیران هزینه شده است و همچنین بیش از ۸۰ درصد این پروژه ها گودهای باستانی هستند که در حال ساخت است.

افضل پور اظهار داشت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل تملک از سال ۹۴ مانده بود که در سال ۹۵ جذب و برای ساخت  پروژه ها هزینه شد.

وی از برگزاری جشنواره استانی نشاط و امید جوانان خبر داد و یادآور شد: این جشنواره ۱۲ اردیبهشت ماه در استان برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این جشنواره برنامه ای برای ارتقاء نشاط، شادابی و امید در بین نسل جوان و حساس سازی موضوع نشاط و شادی و الگوسازی نشاط از طریق تجلیل از افراد موثر در زمینه نشاط آفرینی است.

افضل پور خاطرنشان کرد: همچنین این جشنواره به منظور تغییر نگرش جوانان و ارتقاء فرهنگ نشاط و شادی از طریق کارآفرینی و ارتقاء فرهنگ شادی و امید در بین نسل جوان از طریق کارآفرینی است.

وی بیان کرد: در این جشنواره از افرادی که سال ۹۵ در حوزه ورزش فعالیت چشمگیری داشتند مانند افراد حامی برتر ورزش، رییس، نایب رئیس و بیربرتر هیأت استانی، مربی و داور برتر رشته های مختلف ورزشی، هیأت های شهرستانی برتر، خبرنگاران ورزشی برتر و برتریناداره ورزش و جوانان در سطح استان تقدیر می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: همچنین در این جشنواره از سازمان های مردم نهادی که در حوزه جوانان و ورزش درسطح استان فعالیت می کنند و از برترین های ورزش استان تقدیر می شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره برنامه هایی از جمله معرفی جوانان برتر در حوزه های مختلف اعم از گردشگری، جوان موثر در حوزه نشاط آفرینی، جوان موثر در حوزه فضای مجازی و ورزش، جوان موثر در مشارکت اقتصادی و کارآفرینی انجام و تقدیر می شود.وی کل اعتبارات تصویب شده برای استان را ۱۹ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده را در سال ۹۶ خواهیم داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ورزش باشگاهی و محلات در استان باید تقویت شود،گفت: امروزه با ارتقا هتل داری، رستوران ها و افزایش پروازها و غیره فضا برای تقویت ورزش های باشگاهی نسبت به گذشته فراهم تر است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم..

افضل پور تصریح کرد: هیات های قهرمانی هم با شرکت در مسابقات کشوری، میزبانی مسابقات، استعداد یابی و تشکیل کلاس های آموزش داوران می توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به اجاره سالن های ورزشی افزود: هیات های ورزشی می توانند در مزایده ها شرکت کنند و علاوه بر استفاده از سالن ها برای هیات مربوط سود آوری هم داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.