«آمانوئل ماکرون» نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با انتقاد از اتحادیه اروپا تهدید کرد: اتحادیه اروپا یا باید اصلاح شود یا با «فرگزیت» (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) مواجه ‌شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «آمانوئل ماکرون» نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی بی سی» اعلام کرد که اتحادیه اروپا یا باید پذیرای اصلاحاتی باشد و یا در غیر این صورت با احتمال «فرگزیت» (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) روبرو شود.

نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ادامه افزود: «من طرفدار (اتحادیه) اروپا هستم. در طول مبارزات و تبلیغات انتخاباتی بر ارزش‌ها و سیاست‌ های اروپائی تأکید کردم؛ چرا که عقیده دارم این نکات برای مردم فرانسه و موقعیت کشور در دنیا اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اما در عین حال، باید وضعیت را ببینیم، به مردم گوش دهیم. به این نکته توجه کنیم که آنها بسیار خشمگین هستند؛ چرا که ناکارآمدی اتحادیه اروپا دیگر قابل ادامه نیست.

«آمانوئل ماکرون» اضافه کرد: تعهد من، پس از انتخاب شدنم (به عنوان رئیس جمهور فرانسه) این خواهد بود که همزمان اصلاح عمیق اتحادیه اروپا و پروژه‌ های اروپایی را به پیش ببرم.

او در ادامه تصریح کرد که اگر او بخواهد اجازه دهد که این اتحادیه بدینگونه عمل کند، مرتکب «خیانت» خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.