رئیس مجلس شورای اسلامی اتکاء به دولت در همه زمینه‌ها را اشتباه دانست و گفت: باید به سمت کوچک کردن دولت رفت.

منابع مالی کشور کافی نیست/باید دولت کوچک شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی لاریجانی ظهر امروز در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان استان قم با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری به‌عنوان نظریه‌پرداز انقلاب اسلامی، در زمینه‌های مختلف دارای نظرات منسجمی است، اما همه دیدگاه‌های ایشان کاملاً اتفاق نیافته است.

وی با تأکید بر اینکه باید نظام منسجمی در زمینه‌های مختلف پایه کار آموزش‌وپرورش قرار بگیرد، افزود: باید همواره از نظرات افراد و شخصیت‌های تأثیرگذار در شهرها و روستاها استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر فعال شدن مراکز تولیدی در کشور، گفت: از تمامی ظرفیت نیروهای انقلابی و مؤمن کشور باید کمال استفاده شود تا اقتصاد روستایی رونق یافته و از دغدغه‌های رهبری در این زمینه کاسته شود.

لاریجانی بابیان این موضوع که 25 در صد جمعیت کشوری در روستاها ساکن هستند خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌های حاشیه‌نشینی و مهاجرت روستاییان به شهرها دولت لایحه‌ای را برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی روستاییان ارائه داده که به کار کارشناسی بیشتری احتیاج دارد.

وی از دیدگاه و فرهنگ مردم نسبت به استخدام در مراکز دولتی گلایه کرد و گفت: باید در بحث آموزش و ایجاد فرهنگ کارآفرینی در کشور سرمایه‌گذاری‌ها و بسترسازی ویژه شود تا کشور به سمت ایجاد شغل و رفع مسئله اشتغال جوانان برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مسئله پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و افزود: کلنگ‌زنی‌های پروژه‌ها باید زمانی انجام شود که تمام بودجه پروژه تصویب و در اختیار کارفرما قرارگرفته باشد تا با مشکل نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها مواجه نشویم ، متأسفانه‌ امروز 550 هزار میلیارد تومان ارزش پروژه‌های نیمه‌تمام استان است.

نماینده مردم استان قم در مجلس شواری اسلامی با اشاره بر موضوع آموزش‌وپرورش و مشکلات آموزشی در استان خاطرنشان کرد: باید مساعدت‌های لازم برای رفع مشکلات آموزشی استان صورت بگیرد و معلمان و سیستم آموزشی به سمت تربیت نیروهای انقلابی رفته و اساتید و معلمان با جهت‌گیری روشن و مشخص حرکت کنند.

وی پرداخت سالانه 50 میلیارد تومان یارانه را از جمله مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: آیا پرداخت 3 برابری یارانه با محدودیت‌های مالی دولت امکان دارد؟ درحالی‌که بودجه جاری کشور 330 هزار میلیارد تومان و میزان بودجه عمرانی 50 هزار میلیارد تومان بوده و 50 تا 60 هزار میلیارد تومان از این منابع از راه فروش اوراق مشارکت حاصل می‌شود و این آمار نشان‌دهنده این واقعیت است که منابع مالی کشور کافی نیست.

لاریجانی تنها راه نجات کشور از بحران را تربیت افراد مبتکر و کارآفرین دانست و خاطرنشان کرد: باید با سامان‌دهی تولید ملی، کشور را به سمت افزایش ثروت برده تا کارآفرینان و صاحبان حرفه در آینده موفق شده و آموزش‌ها را با توجه به نیازهای بازار تعریف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اتکاء به دولت در همه زمینه‌ها را  اشتباه دانست و تصریح کرد: باید به سمت کوچک کردن دولت رفته و تنها دولت نقش نظارتی داشته باشد تا بتوانیم بودجه‌ها را در بخش عمرانی صرف کنیم و این رقابت بین مردم و دولت را از بین ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.