نیشابور- مدیرعامل فولاد خراسان شرط عبور از شرایط موجود را بویژه در نیمه اول سال۹۶ اولویت در امر صادرات و تمرکز بر آن دانست.

شرط عبور از شرایط موجود تمرکز بر صادرات است

به گزارش قدس انلاین، مدیرعامل فولاد خراسان گفت: صنعت فولاد در دنیا هنوز هم ناپایدار است و قیمت نفت که از پارامترهای تأثیرگذار بر اقتصاد جهان و بویژه در کشور است، وضع ناپایداری دارد و زغال سنگ هم که در سال گذشته، تأثیری بر روی افزایش قیمت فولاد گذاشت، در حال بازگشت به شرایط قبل است و تغییرات قیمت جهانی هم به گونه‌ای نیست که به رشد قیمت در کوتاه مدت منجر شود.
سیدحسین  احمدی افزود: مجموعه شرایط داخلی و جهانی ما را به این نتیجه می‌رساند که با کاهش قیمت تمام شده و بهره وری تولید به دنبال تثبیت شرایط و پایدار کردن شرکت باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال از جهاتی دشوارتر از سال گذشته است و احتمالاً در نیمه نخست سال به تحرک جدی و فعالیت پررنگ بازار نمی‌توان امید بست.
احمدی یادآورشد: بالا رفتن سرانه مصرف فولاد نیازمند تحول در دو عامل تعیین کننده است؛ یکی وضعیت ساخت و سازها و تحرک در بخش مسکن و دیگری تزریق بودجه‌های عمرانی دولت می‌باشد.
وی عنوان کرد:در بخش مسکن با اقدام‌های اشتباهی که در سال‌های قبل شده بود و تحرک و سودآوری کاذب این بازار و تزریق نقدینگی بالا در ادوار قبل، امروز وضعیتی به وجود آمده که بازار مسکن دچار رکود است و کاهش حجم پروانه‌های ساختمانی نشان دهنده این است که در کوتاه مدت نباید رونق بالا را در بخش ساختمان انتظار داشت.
مدیرعامل فولاد خراسان تصریح کرد: دولت مسیر درست و منطقی ای در پیش گرفته و دست به یک جراحی اقتصادی منطقی زده است که گزارش‌های بانک جهانی که روند مثبت اقتصاد کشور را نشان می‌دهد، مؤید مسیر صحیح اقتصاد کشور است. اما این جراحی و کاهش تأثیر سرمایه‌گذاری‌های غیر مولد، عوارضی هم دارد و صنعت فولاد هم این عوارض و دردسرها را فعلاً باید متحمل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.