رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل قراردادهای موقت کارگران گفت: امروز دولت نزدیک به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

اولویت کشور خارج کردن تولید از رکود است / باید واردات برخی کالاها که تولید مشابه داخل دارد ممنوع شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی لاریجانی دوشنبه شب در مراسم هم‌اندیشی کارگران، صنعت‌گران و  جامعه کار و تلاش استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه کشور به مرور در حال گذر از مشکلات است اظهار کرد: اولویت کشور خارج کردن کارخانه‌ها و تولید از رکود است و در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی سازمان تامین اجتماعی را نهادی کاملا مردمی دانست و گفت: اینکه دولت‌ها از تامین اجتماعی پول گرفته‌اند کار بسیار اشتباهی بوده و به همین خاطر است که امروز دولت قریب به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین اجتماعی آتیه کارگران است، خاطرنشان کرد: اگر منابع ادامه فعالیت و حیات تامین اجتماعی فراهم نشود برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اشکالات قانون ارزش افزوده در حال رفع است گفت: یکی از مشکلات امروز کشور ما بحث قاچاق است به طوری که زمانی بیش از ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شد و به نوعی همین امر تولید داخل را با مشکل مواجه کرده بود و امروز شاهد سیر نزولی در حوزه قاچاق هستیم.

لاریجانی با اشاره به فعال شدن ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: امروز با سیر نزولی قاچاق، این میزان به ۱۵ میلیارد دلار رسیده و باید تلاش شود که این سیر نزولی ادامه پیدا کند.

وی سخت‌گیرانه‌تر شدن بحث مبارزه با قاچاق کالا را مورد تاکید قرار داد و گفت: جدا از این بحث باید واردات برخی کالاها که تولید مشابه داخل دارد ممنوع شود تا شاهد رشد تولید داخل باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل قراردادهای موقت کارگران بیان کرد: وزارت تعاون باید در حوزه کارگاه‌های غیرمجاز و قراردادهای موقت برنامه جدی داشته باشد و باید این مشکل به سرعت سامان یابد.

وی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی تا پایان امسال تکمیل می‌شود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند کارگران از ابتدای انقلاب با بصیرت خود سیلی به بیگانگان زدند و این فرموده رهبری مدال افتخار برای جامعه کارگری است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.