بجنورد- معاون نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: حوزه علمیه باید متخصص دین تربیت کند زیرا روحانیت زبان گویای دین اسلام است.

حوزه علمیه باید متخصص دین تربیت کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی در جمع طلاب، علما و روحانیون استان با موضوع «حوزه ولایی، حوزه انقلابی» در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد اظهار داشت: روحانیت سه فلسفه وجودی و سه مأموریت دارد که از ائمه به ارث برده و این مأموریت‌ها از شئون پیامبران و ائمه است که در عصر غیبت بر عهده روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن و اسلام ساکن نیست که هرکسی علیه اسلام و قرآن حرف بزند، افزود: نخستین رسالت و فلسفه وجودی روحانیت این است که روحانیت زبان گویای دین اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاجی صادقی ادامه داد: دومین رسالت روحانیت که از ائمه اطهار به ارث برده شده است، دفاع از دین و سومین رسالت مدیریت و راهبری است.

معاون نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، با اشاره به اینکه انجام این سه رسالت از سوی روحانیون الزاماتی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین لازمه انجام رسالت این است که مجری دین خدا باید اول دین خدا را خوب بشناسد، بر همین اساس حوزه علمیه باید متخصص دین تربیت کند که باید توجه داشته باشیم که دروس حوزه وسیله بوده و اساس دین قرآن و سنت است.

وی با بیان اینکه دین تمام لوازم اجتماع را در بر می‌گیرد، گفت: درک واقعیات خارجی و توجه به حوادث دیگر لازمه انجام رسالت است که یعنی وقتی روحانی می‌خواهد از قرآن و سنت نسخه بدهد علاوه بر آن باید معاینه‌ای انجام بدهد مانند پزشک متخصصی که در کنار دارو معاینه انجام می‌دهد بدون معاینه نمی‌شود نسخه داد.

وی با اشاره به اینکه استکبار به جمع‌بندی رسیده که باید سفره انقلاب اسلامی جمع شود، تصریح کرد: استکبار معتقد است که حدود چهل سال است که انقلاب اسلامی مرگ آن‌ها را رقم‌زده و کم‌کم در حال عالم‌گیر شدن است و هرکجا که استکبار وارد شده است، انقلاب اسلامی آن‌ها را کنار زده و خودش وارد می‌شود.

معاون نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: دشمن می‌گوید زمانی نگرانی ما سنگ‌های دست کودکان و رزمندگان فلسطینی بود، اما امروز نگران موشک‌هایی هستیم که ایران به فلسطینی‌ها می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ حاجی صادقی با اشاره به شیوه‌های دشمنان برای براندازی، تحریف و توقف انقلاب گفت: دشمنان معتقدند تنها راه نابودی، تحریف یا توقف انقلاب تعامل با انقلاب است یعنی نفوذ در انقلاب می‌گویند چون هیچ قدرتی نمی‌تواند از بیرون اسلام را از بین ببرد به‌جز مسلمانان و انقلاب را هم فقط انقلابی‌ها می‌توانند از بین ببرند و این را از تاریخ اسلام استفاده کرده‌اند، چراکه می‌گویند آنچه اسلام ناب را متوقف کرد و نگذاشت که اسلام عالم‌گیر شود تعامل با اسلام بود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز ۶۰ موسسه وابسته به وزارت خارجه در آمریکا مأموریت دارند که تحقیق و پژوهش کنند که با انقلاب اسلامی چگونه باید مقابله کنند و این آن چیزی است که فاش شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: خروجی همه این تحقیقات و پژوهش‌ها یک وجه مشترک داشته است و آن اینکه انقلاب اسلامی را با عملیات سخت نمی‌توان نابود کرد بلکه با تعامل و ارتباط می‌توان نابود کرد.

وی گفت: این پژوهش درسال ۲۰۰۳ میلادی شکل گرفت و در همان سال نیز به این نتیجه رسیدند که اشتباه کرده‌اند که در امر تعامل و اثرگذاری متمرکز بر روی دانشگاه‌ها کار کرده‌اند، درحالی‌که بخش عظیمی از نیروهای نظام در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند، لذا به این نتیجه رسیدند که باید به فکر اصلاح حوزه‌ها و مسجد باشند و کاری کنند که از حوزه‌ها کسانی بیرون بیایند که تعامل در حوزه را بپذیرند.

معاون نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها است و می‌خواهد بجای ارزش طلبی، مادی طلبی را ترویج کند، اظهار داشت: تغییر تحلیل‌های مسئولین و نخبگان از گفتمان مقاومت به گفتمان سازش، یعنی کاری کنیم که وقتی مسئولان مسائل را تحلیل می‌کنند باید به اینجا برسند که تنها راه نجات کشور همراهی با کدخدا است و دشمنان می‌خواهند حرفی از استکبارستیزی نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.