اهواز_ زکات جمع آوری شده بر اساس سیاست گذاری شورای زکات، در زمینه توانمندسازی خانواده های نیازمند، تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان، مسکن، اشتغال و درمان هزینه می شود.

بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات در استان خوزستان جمع آوری شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خوزستان، همایش زکات با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان ایذه در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
 مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با حضور در همایش زکات گفت: توسعه فرهنگ انفاق و زکات از سنت های حسنه است که می توان با سمت و سو دادن وجوه جمع آوری شده زکات در خدمت رفع فقر و محرومیت از چهره جامعه، به نهادینه شدن هر چه بیشتر این فریضه دینی کمک کرد.
وی با اشاره به مشارکت مردم در طرح های مختلف کمیته امداد به ویژه طرح اکرام ایتام، گفت: توسعه مشارکت های مردمی از طریق مبانی اعتقادی و اخلاقی در جامعه، سبب کارکرد بهتر کمیته امداد در زمینه کمک رسانی به نیازمندان و رفع محرومیت شده است.
موصلی اظهار داشت در سال گذشته بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات در استان خوزستان پرداخت شد که این مبلغ نسبت به سال ۹۴ رشد ۳۰ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: زکات جمع آوری شده بر اساس سیاست گذاری شورای زکات، در زمینه توانمندسازی خانواده های نیازمند، تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان، مسکن، اشتغال و درمان هزینه می شود.
مدیر کل کمیته امداد با قدردانی از همراهی امامان جمعه، علما و کشاورزان در تحقق امر زکات افزود: در شهرستان ایذه به همت مردم خوب و امام جمعه بیش از ۹۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت شده است که این مبلغ در جهت رفع محرومیت مردم این شهرستان هزینه می شود.

وی در پایان تصریح کرد: در جهت توسعه و تحقق امر زکات، هر میزان زکات که در مناطق مختلف توسط مردم پرداخت شود علاوه بر بودجه، معادل مبلغ جمع آوری شده زکات نیز، از طرف کمیته امداد استان برای آن منطقه در نظر گرفته می شود تا زمینه ساز و گره گشای هر چه بیشتر مشکلات نیازمندان آن منطقه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.