اهواز _ نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای معلمان، بیان کرد: رسالت معلم تنها یاددادن فرمول‌ها و برنامه‌های کتاب نیست بلکه رسالت او بینش و بصیرت دادن به شاگردان است.

رسالت معلم بینش و بصیرت دادن به شاگردان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، آیت‌الله علی شفیعی در آیین تجلیل از استادان نمونه آموزشی، بازنشسته و گروه‌های ممتاز آموزشی که در تالار شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه معلم بسیاری بالا است، به قدری که یک هفته به نام معلم نام گذاری شده است، حال معلم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

وی ادامه داد: باید تاکید شود که تنها نقش معلم آموزشی نیست بلکه قبل از هرچیزی معلم باید یک مربی باشد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: معلم تنها سوادآموز نیست بلکه کسی است که عقل و تربیت و بصیرت و بینش دانش‌آموز خود را افزایش می‌دهد.

آیت‌الله شفیعی عنوان کرد: علم‌آموزی آسان‌تر و سهل‌تر از تعلیم و تربیت است. درباره علم‌آموزی عقیده بر این بوده است که با خواندن و به استاد تلمذ کردن کافی نیست و شاگرد باید مطالعه فراوان در بخش‌های مختلف داشته باشد.

وی گفت: درگذشته عقیده بر این بود که دانشمند کسی است که استادان بیشتری داشته باشد اما امام خمینی(ره) این مسئله را قبول نداشتند و فرمودند: اگر یک طلبه دو سال نزدیک استاد با جدیدت درس بخواند، مجتهد می‌شود.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علامه مطهری نیز این اعتقاد را داشت که هر فردی اگر استاد کمتر داشته باشد اما جدیت در کارش بیشتر باشد، موفق‌تر است.

آیت‌الله شفیعی اظهار کرد: بوده‌اند کسانی که بدون داشتن استاد مجتهد شده‌اند با وجودی که در تحصیل اجتهاد مشقت‌های بسیاری وجود دارد، اما مسئله عقل و علم و فکر و تأمل است که به‌سادگی به دست نمی‌آید و از تحصیل علم بالاتر است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: اسلام دین سطح پایینی نیست و انسان متفکر می‌خواهد.

گفتنی است در پایان این آیین از ۲۷استاد نمونه آموزشی و چهار گروه آموزشی ممتاز دانشگاه شهید چمران اهواز تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.