سمنان- هم‌زمان با به صدا درآمدن زنگ «سپاس معلم» در یکهزار مدرسه استان سمنان، برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم این استان آغاز شد.

برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان سمنان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، در این آئین نمادین که در دبیرستان نمونه مردمی باقرالعلوم سمنان برگزار شد، علاوه بر مسئولان استانی جمع زیادی از معلمان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در این آئین اظهار داشت: در مدارس استان سمنان بیش از ۹ هزار معلم در پنج هزار کلاس درس استان فعالیت آموزشی و پرورشی را به عهده‌دارند.

محمدرضا جهان با اشاره به تعداد دانش‌آموزان استان سمنان گفت: ۱۲۵ هزار دانش‌آموز در یکهزار مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

وی به میزان باسوادی در سطح استان سمنان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۸ درصد مردم استان سمنان باسواد هستند که در این زمینه استان سمنان رتبه برتر کشور را دارا است.

جهان ضمن بزرگداشت استاد مطهری از وی به‌عنوان یک الگو برای قشر فرهنگی نام برد و افزود: معلمان و دانش‌آموزان باید درس‌های این استاد بزرگ را در زندگی و در کار خود الگو قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه والای معلم نیز گفت: احترام به جایگاه معلم، احترام به قلم، اندیشه، تفکر و یادگیری است و معلمان این مرزوبوم نقش بسیار مهمی در پرورش تفکر در سطح جامعه دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: در هفته معلم ۵۰ معلم نمونه استان سمنان و یک معلم به‌عنوان نمونه کشور تجلیل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.