بجنورد-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: روند احداث باغ موزه دفاع مقدس استان باید تسریع یابد زیرا از تمام جهات در استان تاثیر گذار خواهد بود.

روند احداث باغ موزه دفاع مقدس کند شده است

سرهنگ احیا محمد امیری در گفت و گو با قدس آنلاین، احداث باغ موزه را یکی از اقدامات مهم و موثر در شناساندن مسائل جنگی و دفاع مقدس به جوانان دانست و اظهارداشت: خراسان شمالی جزو معدود استانهایی ست که از باغ موزه دفاع مقدس بی بهره است و به دلایلی روند احداث باغ موزه دفاع مقدس استان کند شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه عمرانی ۱۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است، افزود: نیمی از این اعتبار توسط استان تامین و امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به ساخت باغ موزه دفاع مقدس تزریق می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمان اتمام این طرح، سه سال پیش بینی شده است و بر این اساس در سال ۹۹ طرح باغ موزه دفاع مقدس استان به بهره برداری می رسد.

وی یادآورشد: در حال حاضر برخی از ادوات جنگی به محل باغ موزه انتقال یافته است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: در این راستا با اجرای برنامه ها و اقدامات مختلف می توان فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت دلاور مردان عرصه جنگ را به نسل جوان و جامعه منتقل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.