بیرجند_ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان الهام بخش نوع روان انسان هستند و کار جبرئیل را انجام می دهند گفت: معلمان باید فرهنگ الهی را در جامعه پیاده کنند.

معلمان باید فرهنگ الهی را در جامعه پیاده کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته معلم بیان کرد: معلم واقعی خدا است و انبیاء الهی تعلیمات خداوند را به مردم بیان می کنند و تعلیمات آنان وارد جامعه می شود.

وی اظهار داشت: در تعبیر قرآن، اگر انسانی از نظر فکر، اندیشه و ایمان احیاء شود یک آدم نیست بلکه یک عالم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در سیستم خلقت برای اینکه موجودی بخواهد به وجود آید به وجود همه دستگاه های عالم نیاز است و چنانچه این امر ضایع شود عالم نیز ضایع می شود.

عبادی یادآور شد:کارمعلمی بالاترین کار است به همین دلیل اجر و ارزش آنچه که معلمان انجام وظیفه می کنند بالاترین ارزش ها است.

وی با بیان اینکه اگر کسی به مسئولیت خود عمل نکند آن کار  خطرناکتر از هرکاری خواهد بود گفت: اگر یک روز ما به ارزش های اصیل الهی بیندیشیم خداوند ما را تنها نمی گذارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در دنیا فیلسوف زیاد است اما مانند شهید مطهری کم داریم افزود: دنیا منتظر تعلیمات و معلمانی است که در راستای تعلیم الهی، تعلیم پیامبران، علمای متعهد و معلمینی همچون مطهری ها باشد.  

عبادی با بیان اینکه معلم با یک جمله می تواند انسان بسازد خاطرنشان کرد:  معلمان الهام بخش نوع روان انسان هستند و کار جبرئیل را انجام می دهند و باید فرهنگ الهی را در جامعه پیاده کنند.

وی با بیان اینکه هر انسانی در زندگی خود بیکار نیست و نباید بیکار باشد گفت: انسان باید در مقابل خدمتی که از جامعه می گیرد خدمت رسان به جامعه باشد اما اینها در یک سطح نیستند و کارشان مختلف است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: برخی کارشان روی جمادات است و با جمادات و با جمادات سرو کار دارند و از سطحی ترین کارها گرفته تا مدرن ترین اقدامات را انجام می دهند و فاصله عمل خوب و بد آن این است که جواد به حد مطلوب برسد یا ضایع شود.

عبادی با بیان اینکه برخی کارشان بر روی نباتات است افزود: این افراد کارهای نباتی را برعهده داشته و خدمت می کنند و این کار با ارزشی است و نهایت کار خوب و بد او این است که این گیاه یا درخت بارور و مفید شود.

وی بیان کرد: همچنین کسانی که بر روی انسان به نحوی تلاش و فعالیت می کنند دو بخش می شود بخشی از آن اموری است که مربوط به جسم است که این از نوع کار بر محور حیوان است چون انسان از نظر بدنی به حیوان شبیه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همچنین در جامعه قشری وجود دارد که با همه اینها فرق دارد و بر روی فکر، اندیشه، عقیده، اخلاق، رفتار و ایمان انسان اثر می گذارد و فاصله خوب و بد آن این است که فرمول فیزیکی خوب عمل می کند یا بد عمل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.