وزیر دفاع گفت: پدیده شوم تروریسم که امروز در سوریه و عراق فعال است یک تهدید جهانی است که اگر مهار و مضمحل نشود امنیت جهان را به مخاطره می افکند.

 پدیده شوم تروریسم یک تهدید جهانی است / ملت ایران همواره در کنار سوریه خواهد ماند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  در این دیدار سردار دهقان با تجلیل از مقاومت کم نظیر ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه در مقابله با تروریسم گفت:ملت ایران و سوریه برای دفع خطر مهلک تروریسم و بازگشت آرامش و امنیت به منطقه در یک سنگر با آنان در حال جنگ هستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمله آمریکا به الشعیرات خاطر نشان کرد: نظام سلطه تلاش می کند با تضعیف جبهه ضد تروریستی مقاومت، ضمن بازسازی و تقویت روحی تروریست ها، امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین و حضور نامشروع و اقدامات تجاوزکارانه خود را در منطقه توجیه کند.

سردار دهقان اظهار کرد: پدیده شوم تروریسم که امروز در سوریه و عراق فعال است یک تهدید جهانی است که اگر مهار و مضمحل نشود امنیت جهان را به مخاطره می افکند.

وی گفت:جمهوری اسلامی ایران در ۳ سال گذشته در کنفرانس امنیتی مسکو تلاش کرده این موضوع و پیامدهای خطرناک و سرطانی آن را تبیین کند.

سردار دهقان، با هشدار نسبت به تعرض و تجاوز کشورهای همسایه به سوریه تصریح کرد:هرگونه اقدام تجاوز کارانه به کشور سوریه موجب تشدید بحران و توسعه دامنه جنگ و خونریزی وتداوم خشونت در منطقه خواهد شد.

وی تأکید کرد:باید تمامیت ارضی سوریه حفظ و از سوی همه کشورها مورد احترام واقع شود.

سردار دهقان با تقبیح اقدامات عربستان سعودی که در حمایت از تروریست ها و در خدمت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی که همانا تخلیه ظرفیت های راهبردی جهان اسلام است گفت: متأسفانه رژیم سعودی در این راستا نه ملاحظه ی ابعاد اسلامی را می کند و نه رعایت ملاحظات عربی ملت و دولت سوریه را به جا می آورد و این رفتار آنان موجب افزایش تنش و تصاعد بحران در منطقه شده است.

وزیر دفاع افزود:ملت ایران همواره در کنار ملت سوریه خواهد ماند و برای استقرار صلح، ثبات و آرامش و دفع اقدامات شرورانه تروریست ها از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار رئیس ستاد کل ارتش سوریه نیز طی سخنانی با تشکر و قدردانی از مهمان نوازی و استقبال گرم وزیر دفاع کشورمان اظهار داشت:دولت، ملت و نیروهای مسلح سوریه مقاومت ۷ ساله و پیروزی های خود علیه تروریست را مدیون حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران می دانند.

وی با تأکید بر مبارزه قاطع و همه جانبه با تروریست ها تصریح کرد:ملت و نیروهای مسلح سوریه تا آزادی کامل این کشور از اشغال تروریست ها به جنگ با آنان ادامه خواهند داد.

رئیس ستاد کل ارتش سوریه گفت :ما در میادین عملیاتی به روشنی حضور، پشتیبانی و حمایت موثر رژیم صهیونیستی از تروریست ها را مشاهده می کنیم و معتقدیم آمریکا با همدستی این رژیم و گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در صدد تغییر ژئوپلتیک و جغرافیای منطقه و تجزیه کشورهای اسلامی است.

وی تصریح کرد :ما تنها راه خنثی کردن این توطئه شوم را مقاومت، پایداری، هوشیاری و همبستگی همه کشورهای اسلامی و عربی می دانیم و معتقدیم را حل بحران سوریه، مذاکره و گفتگوی سوری-سوری است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.