منابع نظامی یمن اعلام می‌کنند که ارتش یمن مجهز به موشک‌های رونمایی‌ نشده‌ای است که می‌تواند غافلگیری‌های جدیدی را برای نیروهای ائتلاف سعودی و آمریکایی‌ها در صورت آغاز نبرد «الحدیده» به همراه داشته باشد.

موشک‌های غافلگیرکننده یمنی‌ها؛ عامل بازدارنده برای آمریکا در نبرد ساحلی یمن

  به گزارش «قدس آنلاین»،  مدتی است که گزارش‌های خبری درباره طرح آمریکا و عربستان برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن افزایش یافته تا از این طریق، راه برای اشغال صنعاء، پایتخت یمن هموار شود اما یمنی‌ها نیز اقداماتی برای تقابل آماده کرده‌اند.

استراتژی نیروهای یمنی مبنی بر پاسخ با موشک، برای مقابله با ائتلاف عربی و غربی، بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی و آمریکایی داشته و نقش زیادی در حساب و کتاب‌های ائتلاف عربی در تجاوز به یمن ایفا می‌کند.

پایگاه خبری یمنی «النجم الثاقب» در گزارشی اختصاصی با بیان مطلب فوق، نوشت: زرادخانه‌های موشک‌های بالستیک یمن، برای آمریکا و رژیم صهیونیستی که خود را برای نبرد «الحدیدة» (در غرب یمن)، آماده می‌کنند، به یک منبع نگرانی بزرگ تبدیل شده است و این مسئله موجب شده تا تل آویو و واشنگتن به آرامی و به دور از چشمهای اطلاعاتی یمن، در جزایر راهبردی یمن در ورودی باب‌المندب تحرک کنند.

یک منبع آگاه نظامی در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این‌باره گفت: نیروی موشکی یمن، در حال رصد تحرکات نظامی و راهبردی ائتلاف سعودی - آمریکایی است و در صورت لزوم با موشک‌هایی که تاکنون از آنها رونمایی‌ نکرده، ناوهای آمریکایی و پایگاه‌های نظامی وابسته به ائتلاف در جزایر باب المندب را هدف قرار خواهد داد.

اتاق‌های مدیریت جنگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دائم در حال غافلگیر کردن نیروهای ائتلاف با پیروزی‌ها و دستاوردهای جدید به منظور ایجاد توازن در جبهه‌های مختلف است. چه بسا که با وارد کردن موشک‌های بالستیک «برکان ۳» با سامانه‌های دفاعی آمریکایی مقابله کنیم یا پایتختهای کشورهای ائتلاف را هدف قرار دهیم یا از موشک زمین به دریای پیشرفته داخلی خود برای هدف‌گیری ناوهای دشمنان استفاده کنیم.

از جمله موشکهایی که می‌تواند به سامانه دفاعی یمن به منظور دفاع از سواحلش، وارد شده باشد، C-۸۰۲ یا ۱C-۸۰ است. این موشک را چینی‌ها، Yingji-۸۲ می‌نامند و ناتو آنها را به نام CSS-N-۸ Saccade می‌شناسد. این نوع موشک در سال ۱۹۸۹ از سوی موسسه چیتا «CHETA» برای نخستین‌بار رونمایی شد که موسسه پژوهشها و صنایع نظامی وابسته به وزارت دفاع چین بود. این موشک بطول ۶۰۹ متر، قطر ۰.۳۶ متر و وزن کلی ۷۱۵ کیلوگرم دارد و وزن ماده منفجره آن، ۱۶۵ کیلوگرم و سرعت آن ۰.۹ مگاهرتز و برد ۱۲۰ کیلومتر است.

ورود موشک برکان ۲ به سامانه موشکی یمن، در سکوت کامل خبری صورت گرفت و با هدف‌گیری ریاض، از آن پرده‌برداری شد و ارتش یمن طی بیانیه‌ای این امر را علنی کرد.

در چنین شرایطی است که نیروی موشکی یمن معتقد است که در صورت آغاز نبرد «الحدیدة»، معادله جدیدی را رسم خواهد کرد و از موشک‌هایی که تاکنون از آنها رونمایی نکرده برای هدف‌گیری پایتخت‌های کشورهای عربی عضو ائتلاف و پایگاه‌های نظامی و ناوهای جنگی وابسته به ائتلاف، استفاده خواهد کرد. همین امر نگرانی جامعه بین‌الملل را برانگیخته و به همین دلیل توصیه می‌کند که کسی وارد جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی در الحدیده نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.