عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران گفت: به منظور حذف بیماری هاری، انستیتو پاستور شمال کشور، مهرماه امسال میزبان برگزاری کارگاه بین‌المللی هاری شد.

انستیتو پاستور شمال کشور میزبان برگزاری کارگاه بین‌المللی هاری شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد غلامی عصر امروز در نشست برنامه کمیته کشوری حذف هاری در انستیتو پاستور شمال کشور، از هزینه زیاد در جهان و کشور برای بیماری هاری به‌طور سالانه خبر داد و اظهار داشت: هزینه واکسیناسیون هاری بیشتر از واکسیناسیون سایر بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور حذف این بیماری کارگاه بین‌المللی کنترل هاری در نیمه‌دوم مهرماه در آمل برگزار می‌شود، افزود: این کارگاه با کمک انستیتو پاستور فرانسه و دانشگاه لوزان سوئیس صورت می‌گیرد.

غلامی با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری برای آموزش و حمایت از فعالیت‌هایی که در جهت ریشه‌کنی هاری بوده از اهداف این کارگاه است، یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت و فائو برای ریشه‌کنی هاری همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.

عضو هئیت علمی انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه کارگاه موردنظر برای دوره پیش از عملی است که در ایران برگزار می‌شود، افزود: اساس انتخاب ایران به دلیل حرکت‌های جهانی حذف هاری در این کشور است. در سال 93 این کنفرانس در انستیو ایران برگزار شد که در آن مسئولان وزارت بهداشت از نکته‌های مهمی درباره هاری در ایران پرده برداشتند.

غلامی با اشاره به میزبانی آمل برای پایلوت اجرایی، این طرح را ارائه گزارشی از توانمندسازی شهروندان آملی و توجه برگزارکنندگان کارگاه به این شهرستان دانست و گفت: در این امر تلاش می‌کنیم در راستای حذف بیماری هاری در ایران شبکه تحت منطقه‌ای برای این امر تشکیل شود و کشورهای همسایه نیز برای این امر به کمک‌رسانی دعوت شوند با توجه به اینکه درخواست لازم در اجلاس آذرماه در ژنو ارائه شد.

وی با بیان اینکه در آنجا درخواست کردیم تا برای مشاهده توانایی‌های ایران به این کشور سفر کنند، افزود: اقدامات انجام شده در راستای حذف بیماری هاری در آمل مورد توجه قرار گرفت و میزبانی این شهرستان برای کارگاه بین‌المللی هاری نیز از سوی انتستیتوپاستور پاریس رایزنی شد. کارگاه راه را برای ایجاد شبکه منطقه‌ای مبارزه با هاری هموار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.