یزد - استاندار یزد گفت: ایجاد اشتغال برای پنج میلیون نفر با شعار نمی شود و نیازمند داشتن اندیشه، برنامه و پشتیبانی سرمایه گذاران است.

 ایجاد اشتغال برای پنج میلیون نفر با شعار محقق نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی پیش ازظهر سه شنبه در هفدهمین نشست سرمایه گذاری استان اظهارداشت: مشکل اشتغال به سرعت قابل حل نیست زیرا طی چند سال و با انباشت بیکاری، اشتغال زیادی باید ایجاد شود که امید آن می رود با توجه به بهتر شدن وضعیت اقتصادی، مثبت شدن تراز تجاری و مطلوب شدن رشد اقتصادی شاهد جذب سرمایه گذاری و افزایش اشتغال باشیم .

وی افزود : ایجاد زمینه جذب سرمایه گذاری، افزایش تولید، رشد اشتغال و رونق اقتصادی در سایه حذف موانع و پیچ و خم های اداری فراهم می شود.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: زمانی که حرف از حمایت سرمایه‌گذاری به میان می‌آید بلافاصله نگاه‌ها به سمت تسهیلات بانکی جلب می‌شود که این درست نیست چراکه برای سرمایه‌گذار هیچ‌چیز بهتر از توجه و سرعت دادن به روند کارها نیست و کم یا زیادشدن آمار در ارائه عملکردها را نباید همیشه به‌عنوان قصور بدانیم چراکه برخی شرایط موقعیتی باعث کم شدن آمار برخی عملکردها می‌شود که طبیعی است. بنابراین همه دستگاه‌ها در ارائه آمار عملکردی شفافیت و صداقت داشته باشند.
میر محمد ی تصریح کرد: فضای کشور از نظر اقتصادی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی رو به بهبود است به‌طوری‌که تراز تجاری کشور طی دو سال گذشته مثبت بوده و رشد اقتصادی از رقم مطلوبی برخوردار است وتمام دستگاه‌های دولتی باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکل سرمایه‌گذاران داشته باشند.
وی افزود: در استان یزد ظرفیت‌های خوبی مانند انرژی خورشیدی، بهداشت و درمان، گردشگری و فناوری و صنایع «های تک» وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری شود.

استاندار کمبود آب را به‌عنوان اصلی تریم دغدغه استان ذکر کرد وگفت: هرچند استان یزد با مشکل کم‌آبی شدید مواجه است ولی باید این مورد را برای استفاده از ظرفیت‌های استان حل کنیم و مشکل کمبود آب از طریق خط انتقال گل گهر و چادرملو می‌تواند برای ۱۰ سال مشکل آب موردنیاز صنعت را حل کند.
رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد گفت: اساس کار در مسیر تحقق شعار امسال حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان، امنیت سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های لازم است و ایجاد مرکز سرمایه گذاری نیز برای حذف پیچ و خم اداری انجام شده است.
میرمحمدی خاطرنشان ساخت :با رعایت این نکات و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی امیدواریم شاهد شکوفایی امکانات و تحولات بزرگ در استان باشیم و تولید و اشتغال رونق یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.