صندوق بین المللی پول از باقی ماندن سایه تحریم ها بر اقتصاد ایران ۱۶ ماه پس از اجرایی شدن برجام خبر داد و رشد بخش غیرنفتی اقتصاد ایران در سال ۹۵ را تنها ۰.۸ درصد برآورد کرد.

باقی ماندن سایه تحریم ها بر اقتصاد ایران ۱۶ ماه پس از اجرایی شدن برجام

  به گزارش «قدس آنلاین»،  صندوق بین المللی پول جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیای مرکزی را منتشر کرد.

در بخشی از این گزارش به بررسی وضعیت اقتصاد ایران پرداخته شده و در حالی که بیش از یک سال از اجرایی شدن برجام می گذرد تاکید شده است تحریم ها همچنان سایه خود را بر اقتصاد ایران حفظ کرده اند.

صندوق بین المللی پول در این باره نوشته است: «انتظار می رود رشد بخش غیرنفتی اقتصاد ایران که در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۰.۸ درصد بوده در سال ۲۰۱۷ به ۳.۵ درصد افزایش یابد».

این گزارش افزوده است: «تحریم های باقیمانده و ضعف ساختار داخلی اقتصاد از جمله بخش مالی، همچنان بر چشم انداز اقتصاد این کشور سنگینی می کند».

صندوق بین المللی پول در گزارش خود رشد بخش نفتی اقتصاد در سال ۲۰۱۶ را ۵۲.۲ درصد و رشد بخش غیرنفتی را ۰.۸ درصد اعلام کرده است. همچنین نرخ تورم در این سال ۸.۹ درصد، میزان صادرات نفت ۲.۴۲ میلیون بشکه در روز، و میزان رشد نقدینگی ۲۹.۵ درصد اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.