دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جانباز و روز کارگر گفت که بیکاری باعث طلاق، مزدور شدن و گرایش به مواد مخدر و دیگر موضوعات می‌شود و دولت‌ها و حکومت‌ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز گفت: فداکاری‌ها در برابر اسرائیل باعث آزادسازی سرزمین و اسیران شد و باعث ایجاد امنیت و ثبات در روستاهای جنوی و مناطق غربی به خصوص مناطقی که از سال 1984 با درد و رنج‌های زیادی مواجه بودند، گردید. هر آنچه که درباره دستاوردها دربرابر اشغالگران صحبت می‌کنیم بدون فداکاری مجاهدین حاصل نمی‌شد.

وی در ادامه این سخنرانی گفت: به برکت فداکاری مجاهدین، مناطق مرزی لبنان و سوریه و پس از تخلیه دو منطقه مضایا و الزبدانی و دیگر شهرها از افراد مسلح، شاهد تغییرات ریشه‌ای بوده و می‌توانیم بگوییم که مرزهای لبنان از جنوب تا البقاع در شمال به استثنای جرود عرسال از دایره تهدید نظامی خارج شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود روز کارگر را به همه کارگران به خصوص کارگران لبنانی تبریک گفت و افزود: معمولا کارگران در این روز جمع شده و جشن می‌گیرند و همچنین در تجمع‌های خود وظایفی را که دولت در قبال کارگران دارد گوشزد می‌کنند اما باعث تاسف است که باید درباره بیکاری در لبنان و کشورهای منطقه صحبت شود. باید به بیکاری به عنوان خطرناکترین مشکل نگاه شود که هرگر نباید آنرا به تاخیر انداخت و باید به عنوان یک اولویت با آن برخورد کرد.

وی افزود: بیکاری باعث طلاق، مزدور شدن و گرایش به مواد مخدر و دیگر موضوعات می‌شود و دولت‌ها و حکومت‌ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه این سخنرانی گفت: باید حل مشکل بیکاری در اولویت قرار بگیرد و ما دولت لبنان را به پیگیری موضوع حل معضل بیکاری دعوت کرده و خواستار آن هستیم که از تجربه دیگر کشورها در این زمینه استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.