دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر از اقدام «الکساندر فن در بلن»، رئیس‌جمهور اتریش در دعوت زنان به پوشش حجاب برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی تمجید کرد.

تمجید دیده‌بان اسلام‌هراسی از موضع رئیس‌جمهور اتریش درباره حجاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اینا، دیده‌بان اسلام‌هراسی با صدور بیانیه‌ای ضمن تمجید از این دعوت رئیس‌جمهور اتریش اعلام کرد: پدیده اسلام‌هراسی و انزجار از اسلام تحت تأثیر بحران پناهندگان و تروریسم اروپا را درنوردیده و این دعوت، گامی در مسیر صحیح برای مقابله با افزایش مظاهر دشمنی با مسلمانان در اروپا است.
در این بیانیه آمده است: این دعوت، آگاهی واقعی از خطر اسلام‌هراسی برای بافت اجتماعی جوامع اروپایی و روابط میان پیروان ادیان در داخل یک کشور را نشان می‌دهد.
دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر تأکید کرد: این درخواست «الکساندر فن در بلن» همسو با قوانین و آیین‌نامه‌های بین‌المللی و منشورهای ویژه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی است.
در این بیانیه بر ضرورت حمایت از صداهای منطقی و بی‌طرف در غرب که مواضعی قوی در حمایت از حقوق و آزادی‌های مسلمانان در اروپا اتخاذ می‌کنند، تأکید شد.
دیده‌بان اسلام‌هراسی در این بیانیه همچنین، بر حق زنان مسلمان اروپایی در پوشش حجاب در داخل کشورهای خود تأکید کرد و این مسئله را یکی از حقوق اساسی مورد تأکید در آیین‌نامه‌ها و منشورهای بین‌المللی ویژه حقوق بشر دانست.
یادآور می‌شود، رئیس‌جمهور اتریش اخیرا در یک کلیپ ویدئویی که از یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور منتشر شد با زنان محجبه‌ای که در اتریش و اروپا در معرض حملات خصمانه و کینه‌توزانه قرار گرفتند، ابراز همدردی کرد.
وی در این کلیپ ویدئویی اعلام کرد: ادامه روند کنونی پدیده اسلام‌هراسی ما را به روزی نزدیک می‌کند که در آن از همه زنان بخواهیم که در حمایت از زنان مسلمان حجاب بپوشند.
رئیس‌جمهور اتریش همچنین، بر حق زنان از جمله زنان مسلمان بر پوشیدن آنچه تمایل دارند، تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.