اهواز _ دوشنبه شب ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۶، اعضای یک جوان ۳۴ ساله ساکن شهرستان شوش که به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند اهدا شد.

اهداء اعضاء جوان شوشی/ رتبه اهدای عضو در خوزستان پایین است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر امین بحرینی مدیر مرکز فرآهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  با اعلام این خبر اظهار داشت: اهدای عضو کار بسیار بزرگ و پسندیده ای است که در واقع اهدای حیات به نیازمندان است.

وی با اشاره به آمار اهدای عضو در استان خوزستان، تصریح کرد: با وجود آمار نسبتا" بالای مرگ مغزی در استان، اما متاسفانه خوزستان رتبه پایینی در اهدای عضو دارد.

مدیر مرکز فرآهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: قطعاً خوزستانی ها مردمانی ایثارگر هستند اما رسانه ها و روابط عمومی ها باید در این زمنه فرهنگ سازی بیشتری انجام دهند.

بحرینی خاطرنشان کرد: روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر در کشور به دلیل عدم دریافت عضو اهدایی، می میرند که میتوان با کمی فرهنگ سازی بهتر این آمار را کاهش داد و یا به صفر رساند.

این فوق تخصص جراحی پیوند با بیان اینکه تاکنون تنها کلیه و کبد بیماران مرگ مغزی شده در استان اهدا می شود، عنوان کرد: درحال حاضر حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر در صف دریافت کبد هستند، همچنین حدود ۱۲۰۰ نفر درحال دیالیز می باشند که اگر تنها ۵۰ درصد از آنها نیاز به کلیه داشته باشند، حدود ۶۰۰ نفر در صف دریافت کلیه هستند.

وی افزود: متاسفانه به همین دلیل بیماران خوزستانی برای دریافت عضو به استانهای دیگر می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.