​ایلام- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان ایلام گفت: هوای ایلام در وضعیت اضطرار قرار دارد و میزان ذرات معلق در آسمان ایلام سه برابر حد مجاز است.

هوای ایلام در وضعیت اضطرار / آلودگی ۳ برابر حد مجاز است

علی طاهر سارایی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه سازمان هواشناسی در پیش بینی خود برای سه روز آینده برای آسمان ایلام گردوغبار پیش بینی کرده بود، اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت هوای ایلام در حالت اضطرار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میزان ذرات معلق گرد و غبار در هوای ایلام سه برابر حدمجاز است، افزود: پس از ایلام میزان ذرات معلق در آسمان شهرستان های مهران و ایوان نیز یک و نیم برابر حد مجاز اعلام شده و هم اکنون در دیگر نقاط استان وضعیت در حالت عادی قرار دارد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان ایلام با اعلام ناسالم بودن هوای شهر ایلام، خاطرنشان ساخت: تنفس در این هوا برای تمامی افراد خطرناک بوده خصوصا به کودکان، سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی توصیه می شود که از رفت و آمد غیر ضروری خودداری کنند.

علی طاهر سارایی یادآور شد: هوای ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز ناسالم بوده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

گفتنی است بیش از یک دهه است که ساکنان نوار غربی کشور با معضل گردوغبار مواجه هستند که زندگی عادی مردمان استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان و برخی مناطق دیگر را مختل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.