سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: کشورها به شدت در حال سرمایه گذاری هستند و با تغییر قوانین و حفظ روند فعلی جغرافیایی تکواندو جهان در حال تغییر است.

جغرافیایی تکواندو در حال تغییر است/ کار تیم ملی ایران سخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی بی باک با بیان مطلب فوق به مهر گفت: رقابتهای بین المللی یونان فراتر از انتظار ما برگزار شد. حضور تیم های قدرتمند تکواندو دنیا از جمله اسپانیا، ترکیه، روسیه و آذربایجان که اغلب با ترکیب اصلی به یونان آمده بودند باعث شد تا رقابتهای سطح بالایی را شاهد باشیم و تکواندوکاران ما هم مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند. 

وی افزود: هدف من این بود که بعد از پایان این مسابقات ترکیب تیم ملی را برای حضور در رقابتهای جهانی شناسایی کنیم و به همین دلیل می خواستم یک میدان سخت و جدی را پشت سربگذاریم. با حضور در یک تورنمنت سطح پائین نمی توانستم به خواسته خود برسم. در رقابتهای یونان اغلب قهرمانان جهان و المپیک حضور داشتند و خیلی از آنها دست خالی آتن را ترک کردند.«دیمیتری شوکین»  از بکستانی یکی از همین قهرمانان بود که به جوانی ۱۸ ساله از روسیه باخت و حذف شد. 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: جغرافیایی تکواندو دنیا در حال تغییر است و کشورهای مختلف روی این رشته بیشتر از گذشته در حال سرمایه گذاری هستند. به عنوان مثال روسیه با ۵۰۰ تکواندوکار در همه رده های سنی حضور داشت. در رده سنی بزرگسالان در هر وزن چهار  تکواندوکار شرکت داده بودند و در آینده ای نزدیک حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بی باک در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای تکواندو در برخی کشورهای اظهار داشت: ما مدعی هستیم که تکواندو ایران پشتوانه قدرتمندی دارد، ولی واقعا در برخی اوزان بخصوص سنگین وزن چنین نیست. یک تکواندوکار مدعی و سطح بالا نداریم که به صورت جدی سجاد مردانی را به خطر بیاندازد. در دو وزن شش و هفت نیز تقریبا چنین شرایطی داریم و باید برای رفع این مشکل آسیب شناسی صورت گرفته و برای رفع آن اقدام کنیم. 

وی در مورد آشکار شدن نقاط ضعف تیم ملی در رقابتهای یونان هم گفت: ما فقط در رده بزرگسالان شرکت داشتیم ، ولی در پایان با چهار طلا و یک برنز در مجموع همه رده های سنی(خردسالان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان) در دو بخش بانوان و آقایان عنوان قهرمانی را کسب کردیم. این موضوع در کنار آنکه قدرت تکواندو ایران را به نمایش گذاشت، برای ما حاوی اطلاعات جامعی از شرایط فنی نفرات بود و بدون شک از این پس سخت تلاش خواهیم کرد تا مشکلات فنی که شاهد آن بودیم با تلاش فراوان رفع کنیم. 

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص جوانان حاضر در تیم ملی هم گفت: این مسابقات برای این دست جوانان یک تجربه گرانبها بود. آنها باید تفاوت مبارزه در یک میدان داخلی و یک تورنمنت سطح بالا را مشاهده می کردند. مبارزه در سالنی با شرایط یک مسابقه رسمی، مقابل قهرمانان عنوان دار و آشنایی با تکواندو روز دنیا برای این جوانان بسیار مفید  و در آینده به کمک آنها خواهد آمد. 

بی باک در خصوص معرفی ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان گفت: به زودی در جلسه ای با اعضای کادر فنی و پس از جمعبندی نتایج و عملکرد تکواندوکاران در این رقابتها تصمیم لازم را اتخاذ خواهیم کرد. البته شاید در چند وزن دیدار انتخابی برگزار کنیم. در نهایت تا ۲۰ اردیبهشت ترکیب اصلی معرفیخواهد شد. 

وی در پاسخ به این سئوال که تیم ملی با عنوان مدافع عنوان قهرمانی به رقابتهای جهانی اعزام می شود گفت: این موضوع را قبول دارم ولی باید شرایط را نیز در نظر گرفت، در طول تاریخ رقابتهای جهانی ایران دوبار عنوان قهرمانی را کسب کرده که بار اول با هدایت مهماندوست بعد از گذشت چهار سال از مسئولیت ایشان به این مهم دست پیدا کردیم و بار دوم هم که خودم عضو کادر فنی بودم، مغانلو بعد از دو سال توانست به این عنوان مهم دست پیدا کند. 

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: مسابقات یونان ثابت کرد که کار بسیار سخت و دشواری در رقابتهای جهانی کره جنوبی خواهیم داشت. هدف ما ثبت بهترین نتیجه در این رقابتهاست، ولی در کنار ما باید سایر شرایط نیز فراهم شود. همه جامعه تکواندو حمایت کنند، امکانات لازم در اختیار گیرد تا ملی پوشان بتوانند در آرامش کامل تمرینات خود را پیگیری کنند و بتوانیم در بهترین موقعیت روحی و جسمانی به این رقابتها اعزام شده و نتیجه لازم را کسب کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.