سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تهران و اوتاوا از روابط سیاسی با یکدیگر برخودار نیستند اما با وجود این مسئله، ایران به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا امیدوار است.

وزارت امور خارجه به صورت جدی پیگیر برگزاری انتخابات در کانادا و آمریکا است

 بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از تلاش‌های پیگیرانه وزارت امور خارجه کشورمان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا و آمریکا و استقرار صندوق‌های رای در این دو کشور خبر داد.

بهرام قاسمی درخصوص آخرین اقدامات وزارت امور خارجه در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت امور خارجه تمام مقدمات لازم را برای برگزاری پر شور انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور مهیا کرده و اقدامات ضروری را انجام داده است.

او با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور است، اظهار داشت: تمام نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از آمادگی همه‌جانبه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور ایرانیان خارج از کشور برای مشارکت در انتخابات، برخودار هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در امریکا هم تصریح کرد: با توجه به جمعیت نسبتا بالای ایرانیان مقیم در امریکا، تمامی اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و داشتن صندوق‌های آرا در امریکا انجام شده و این روند در حال انجام است.

قاسمی درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا هم خاطرنشان کرد: نکته‌ای که لازم به یادآوری است، آن است که تهران و اوتاوا از روابط سیاسی با یکدیگر برخودار نیستند اما با وجود این مسئله، ایران به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا امیدوار است.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه  تلاش‌های لازم  و بایسته‌ای را از طریق مجاری دیپلماتیک در دست پیگیری دارد تا بتواند مجوزهای لازم را برای استقرار صندوق‌های اخذ رای و انجام انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور اخذ گردد و ایرانیان مقیم در کانادا نیز بتوانند با حضور در پای صندوق‌های رای در این اقدام ملی و خطیر انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه وزارت امور خارجه به صورت جدی پیگیر برگزاری انتخابات در کانادا و امریکا است، ابراز داشت: دستگاه دیپلماسی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا و امریکا تلاش می‌کند. خوشبختانه مقدمات لازم در امریکا مهیا شده و ما در زمان مقتضی محل‌های اخذ آرا و استقرار صندوق‌های رای را اعلام می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.