بیرجند- مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی بیشترین عامل خسارت به کشاورزان را سرما عنوان کرد و گفت: بیشترین خسارت به اراضی کشاورزی شهرستانهای قاین، سرایان و بشرویه وارد شد.

اراضی کشاورزی قاین، سرایان و بشرویه بیشترین خسارت سرمازدگی را داشتند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، جواد غنچه ظهر چهارشنبه در بازدید از مزارع خسارت دیده کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ۷۷ میلیارد ریال غرامت خسارت دیدگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی پرداخت شد.

وی بیان کرد: این مبلغ برای طلب بیمه کشاورزان و دامداران خسارت دیده از عوامل مختلف طبیعی و حوادث زیرپوشش صندوق بیمه برای سال زراعی ۹۵-۹۴ واریز شد.

وی مجموع طلب بیمه گذاران در این سال زراعی را براساس تعرفه های بیمه ۱۵۱ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآورشد: از این مقدار، تاکنون ۱۲۲ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزان و دامداران پرداخت و مابقی آن به صورت تهاتر با بهره برداران محاسبه شده است

مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خراسان جنوبی بیشترین عامل خسارت به کشاورزان را سرما دانست و افزود: بیشترین خسارت به اراضی کشاورزی شهرستانهای قاین، سرایان و بشرویه وارد شد.

غنچه بیان کرد: سال زراعی گذشته ۳۵ هزار و ۶۰۰ بیمه گذار بخش کشاورزی و دامداری با صندوق بیمه کشاورزی انعقاد قرارداد کرده‌اند.

وی سطح بیمه باغات در سال زراعی گذشته را ۱۱ هزار و ۴۲۵ هکتار، زراعی را ۱۵ هزار و ۷۵۰ هکتار و دام را ۴۵۷ هزار رأس دام سبک عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.