اهواز - مهدی صیاحی در بازدید از مرکز خرید گندم انقلاب شهرستان کارون خبر از خرید ۹۵ درصدی گندم تولیدی استان تا ۱۰ خردادماه سال جاری داد.

۹۵ درصد گندم تولیدی خوزستان ظرف ۳۵ روز خریداری می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان مهدی صیاحی در بازدید از مرکز خرید گندم و کلزا انقلاب شهرستان کارون ضمن بیان مطلب فوق گفت: در استان خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی و گرمای زود رس ۹۵ درصد گندم تا ۱۰ خرداد ماه برداشت و خرید می شود، این در حالی است که در برخی از استانهای کشور خرید گندم تا شهریورماه ادامه می یابد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی خرید گندم در مراکز خرید گفت: مسقف نبودن مراکز خرید از عمده مشکلات پیش روی تعاون روستایی است، به همین دلیل باید کار صادرات سریع انجام شود تا مانع افت محصول شویم، از طرفی برای صادر کردن گندم به سیلوها نیاز به خودروهای حمل گندم داریم که در این زمینه با مشکل روبه رو هستیم.

صیاحی با اشاره به اینکه برای مراکز خرید فعال استان حتما مشوق هایی مد نظر است گفت: قطعا مراکزی که سود دهی بالا داشته باشند و خرید مناسب که باعث رضایت کشاورزان می شود را انجام دهد مورد تشویق ما قرار می گیرند و به مدیران شهرستانها در تخصیص اعتبارات توجه ویژه می شود.

وی در پایان گفت: یکی از نیازهای تعاون روستایی اختصاص بودجه برای مسقف کردن انبارهای خرید گندم است و از این رو انبارهای اولویت دار مشخص و امیدواریم به زودی مراحل مسقف کردن مراکز خرید گندم اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.