قوچان- معاون آموزش متوسطه استان خراسان رضوی گفت: متأسفانه در آموزش‌وپرورش عدم توازن در هدایت تحصیلی وجود دارد و گرایش به سمت رشته‌های نظری و علوم تجربی بسیار زیاد شده است.

وجود عدم توازن هدایت تحصیلی در آموزش‌وپرورش

به گزارش قدس آنلاین، رضا صابری تولایی در مراسم تجلیل از مدیران برتر آموزش‌وپرورش قوچان بابیان این مطلب که وقتی صحبت از معلم می‌شود مأموریت مهم آن یعنی تربیت انسان‌ها به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه به یاد همه می‌آید گفت: مهم‌ترین نهادی که در هر جامعه وظیفه تربیت انسان را به عهده دارد آموزش‌وپرورش است.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه جوامع پیشرفته و توسعه‌یافته نیرو و سرمایه‌های انسانی است اظهار داشت: اگر قرار است مشکل امنیت و ناهنجاری، سلامت جامعه حل و تضمین شود باید آموزش‌وپرورش را در اولویت اول قرار دهیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که آموزش‌وپرورش متولی ۱۳ میلیون دانش‌آموز است و این دانش آموزان آینده‌سازان کشور خواهند شد گفت: خطای بزرگی است که بگوییم آموزش‌وپرورش دستگاهی هزینه‌بر است بلکه معلمین محور حرکت جامعه به‌سوی توسعه پایدار هستند که نسل آینده دست‌پرورده آن‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر این مطلب که یکی از اولویت‌های اصلی نظام آموزشی هدایت تحصیلی است خاطرنشان کرد: متأسفانه در آموزش‌وپرورش عدم توازن در هدایت تحصیلی وجود دارد و گرایش به سمت رشته‌های نظری و علوم تجربی بسیار شده است، مثلاً در کنکور ۹۵ حدود ۵۵۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی شرکت کرده‌اند و همه دانش آموزان نیز علاقه‌مند به قبولی در رشته‌های دکتری، دندان‌پزشکی، داروسازی و ... هستند.

رضا صابری ادامه داد: کمتر از یک درصد توانسته‌اند در این راه به هدف خود برسند و از ادامه تحصیل در رشته موردنظر بازمانده اند که این عدم توازن مشکل بزرگی را در کشور به وجود می‌آورد.

وی افزود: متأسفانه در بخش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزشی بخش‌ها وجایگاهای زیادی خالی است در صورتی که جامعه نیاز زیادی به بحث مهارت دارد.

وی خاطر نشان کرد: باید به پایه نهم توجه ویژه و تمرکز بیشتری شود تا بتوانیم مسیر شغلی دانش آموزان را تبیین و آنها را برای انتخابی خوب و درست راهنمایی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.