منابع سوری از ادامه درگیری خونین میان گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی دمشق و موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی ارتفاعات الشومریه در شرق حمص خبر دادند.

ادامه جنگ داخلی و اتهام‌زنی تروریست‌ها در غوطه

به گزارش قدس آنلاین،  نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در محله القابون در شمال شرقی پایتخت، هفت ساختمان بزرگ را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند. خبرهایی هم از آزادسازی کامل محله القابون طی روزهای آینده حکایت می‌کند

از غوطه شرقی در حومه دمشق هم خبر می‌رسد که درگیری‌های شدید میان گروه‌های تروریستی جیش‌الاسلام با فیلق‌الرحمن و جبهه النصره همچنان ادامه دارد به طوری که جیش‌الاسلام افراد خود را برای حمله به شهرک حموریه با هدف بیرون راندن النصره و فیلق‌الرحمن جمع کرده است در مقابل النصره و فیلق‌الرحمن شهرک بیت سوا را پس از درگیری با جیش‌ الاسلام به سیطره خود درآوردند.

این در حالی استکه درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی فوق در محور «حزه-زملکا» ازسرگرفته شده است و این گروه‌ها مواضع یکدیگر را با تانک هدف قرار می‌دهند.

جیش‌الاسلام از هلاکت قاسم قادیش ملقب به  ابومحمد القعقاع از سرکردگان مطرح خود و مسئول اتاق مشترک عملیات المرج به دست جبهه النصره و فیلق‌الرحمن در درگیری‌های فعلی در مناطق غوطه شرقی خبر داده است، فیلق‌الرحمن هم از هلاکت سامر الصالح از سرکردگان خود به ضرب گلوله اعضای جیش‌الاسلام خبر داده است.

              این تصویر نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی سیاست حذف و ریشه‌کنی یکدیگر را در دستورکار قرار داده‌اند.

این در حالی است که ابومحمد الکردی از سرکردگان فیلق‌ الرحمن، جدایی از این گروه تروریستی و پیوستن به گروه تروریستی جیش‌الاسلام را اعلام کرده است.

در یک تحول قابل توجه دیگر که بر تشدید بحران در روابط میان گروه‌های تروریستی مهر تایید می‌زند، ابوانس الکنانری مفتی شرعی جیش‌الاسلام، عبدالله المحیسنی تروریست سعودی که مفتی جبهه النصره  است، دروغگو خواند و از وی خواست توبه کند. المحیسنی، جیش‌الاسلام را به سوزاندن اجساد اعضای جبهه النصره متهم کرده بود.

                                باند تروریستی جیش‌الاسلام، سرکرده سعودی جبهه تروریستی النصره را دروغگو خوانده است

خبر دیگر اینکه کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه شامل 56 کامیون حامل مواد غذایی و پزشکی با نظارت سازمان ملل و موافقت دولت سوریه وارد شهرک‌های غوطه شرقی شد.

از حومه حمص هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سلسله جبال الشومریه در حومه شرقی حمص را آزاد کردند، درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی در سایه پیشروی ارتش همچنان ادامه دارد.

خبرنگار تسنیم در حلب هم گزارش داد دست‌کم 15 تروریست که در حال احداث خاکریز در حومه جنوبی حلب بودند به هلاکت رسیدند.

خبر دیگر اینکه ده‌ها نفر هم بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر اعزاز در حومه شمالی حلب که در اشغال گروه‌های تروریستی است، کشته و یا زخمی شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.