کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ماشین اقتصاد ایران امروز در جاده و ریل صحیحی قرار گرفته و سرعتش باید بیش از آن چیزی باشد که الان است.

ارائه مجوز مجلس برای برداشت از صندوق توسعه

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، درباره جذب نخبگان در دولت آینده اظهارداشت: خوشبختانه ایران از توانمندی بالایی از نظر نیروی انسانی برخوردار است، در طول این سی و چند سال پس از انقلاب به‌خصوص در دوران جنگ که دورانی سخت و دشوار بود، مدیران بسیار خوبی تربیت شدند که می‌توانند کشور را از سختی‌ها و بحران‌ها به‌خوبی عبور دهند.

وی در ادامه افزود: از طرفی دانشگاه‌های کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تربیت نیروهای متخصص در سطح فوق‌لیسانس و دکتری ایجاد کرده‌اند و امروز متخصصان ایرانی وقتی از دانشگاه‌های ایران خارج می‌شوند، دارای توانمندی‌های بسیار بالایی هستند، بخش قابل توجهی از نیروهای انسانی کشور هم در دانشگاه‌های خارج از کشور درس خوانده‌اند بنابراین فرصت بسیار مناسبی در اختیار مسئولان کشور قرار دارد که در ابعاد مختلف بتوانند از نیروی انسانی هم در بخش مدیریت کلان، شامل وزرا، معاونان وزرا، استانداران و هم در سطح مدیران میانی و کارشناسان زبده‌ای که باید در جلسات جهت‌دهی کنند استفاده کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آنچه که برای انتخاب این افراد مهم است، کارآمدی آنها در حل مشکلات و مسائل است. حتماً بر اساس گروه‌های کارشناسی که انتخاب خواهند شد، از بین نخبگان با مشورت خود آنها افراد مناسب برای مسئولیت‌های دولتی انتخاب خواهند شد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت همواره با مسائل عموم جامعه سروکار دارد و باید راجع‌به مسائلی که پیش روی ملت است،‌ تصمیم‌گیری کند، افزود: در بخش اقتصاد مهم‌ترین مسئله‌ای که پیش روی ما است، سرعت دادن به رونق اقتصادی کشور است. من در جای دیگر هم گفته‌ام که ماشین اقتصاد ایران امروز در جاده و ریل صحیحی قرار گرفته و سرعتش باید بیش از آن چیزی باشد که الان است.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که دولت یازدهم بیش از سه سال از وقتش در مذکرات گذشت و یک مشکل بسیار مهم و جدی را از پیش پای اقتصاد کشور برطرف کرد. اقتصاد کشور در این 4 سال‌، 3 سالش در دوران تحریم گذشت. اکنون این ماشین آماده حرکت است و موانع پیش روی آن برداشته شده، واحدهای تولیدی به‌سرعت دارند به‌سوی تولید بیشتر حرکت می‌کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سال گذشته در زمینه اقتصاد مقاومتی قرار گذاشتیم که به 7 هزار و 500 واحد تولیدی تسهیلات دهیم که در انتهای سال گذشته نیز به بیش از 23 هزار واحد تولیدی تسهیلات داده شد که موجب راه‌اندازی آنها شد، لذا فکر می‌کنم سرعت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مهمترین کار خواهد بود؛ البته به طور طبیعی بخشی از اشتغال به‌واسطه افزایش تولید و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، لازم نیست که فکر کنیم که آیا کارخانه پتروشیمی هزار یا دو هزار اشتغال ایجاد می‌کند بلکه مهم این است که کارخانه پتروشیمی ایجاد شود؛ چراکه این کارخانه هم در دوران ایجاد و هم در دوران بهره‌برداری شغل ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: کارخانه‌های کوچک و متوسط هم در اشتغالزایی مؤثر هستند، طرح‌های خوبی در زمینه اشتغالزایی در روستاها تهیه شده که آن طرح‌ها بسیار تعیین‌کننده است ما از مجلس خواسته‌ایم که 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی تنها برای اشتغال روستاها و مناطق مرزی کشور استفاده کنیم که مجلس به دلیل بررسی و تصویب لایحه بودجه و برنامه توسعه این مصوبه را به عقب انداخت. این موضوع یکی از مصوباتی است ان‌شاءالله در همین روزها مجلس به دولت خواهد داد و با پشتیبانی این مصوبه حرکت جدی در ایجاد اشتغال خواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوع سیاست خارجی کشور گفت: حتما در بخش خارجی مهم‌ترین اولیت‌مان این است که تعامل‌مان را با کشورهای همسایه افزایش دهیم؛ چراکه مهم‌ترین بازار ما منطقه و کشورهای همسایه هستند. نباید بگذاریم روابطمان با کشورهای مسلمان و منطقه دچار تنش شود و باید روابط خوبی داشته باشیم.

جهانگیری دراره مسائل فرهنگی تصریح کرد: باید فضای فرهنگی مطمئنی برای صاحب نظران فرهنگی ایجاد کنیم تا بتوانند فعالیت خود را در فضای خوبی فعالیت خود را انجام دهند تا هنرمندان با نشاط و باروحیه در چنین فضایی مشغول به فعالیت شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.