۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: 525887

مستند «نبرد برای یک رویا» امشب بعد از خبر ساعت ۲۲ از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

پخش کار مشترک ایران و عراق از شبکه سه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، میثم پور رشیدی که پیش از این تجربه ساخت مستندهای گوناگون پیرامون تحولات منطقه غرب آسیا از جمله مستند «عزیزِ بلد» را در کارنامه داشته،  «نبرد برای یک رویا» را کارگردانی کرده است و حیدر معمور تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است.

 فلوجه شهری در 59 کیلومتری غرب بغداد است که به شهر مساجد تکفیری ها معروف است و محل اصلی تربیت و صدور نیروهای تکفیری و تروریستی به عراق و سوریه است. آمریکا در تهاجم نظامی سال 2003 خود به عراق علیرغم ماهها تلاش به دلیل نبرد چریکی و نامنظم شهری تروریست ها نتوانست این شهر را تصرف کند.

فتح این شهر توسط نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) و نیروهای عراق از این منظر اهمیت دارد که فلوجه در سالیان گذشته همواره یک تهدید تروریستی در نزدیکی پایتخت عراق بود که بخش اعظمی از توان نیروهای امنیتی عراق را به خود معطوف می کرد.

مستند «نبرد برای یک رویا» روایتی متفاوت از عملیات ازادسازی شهر فلوجه عراق دارد و در 3 محور عملیاتی تهیه شده است. این مستند که در آن از تصاویر هوایی هم استفاده شده کار مشترکی است از تصویربرداران ایرانی و اعلام الحربی حشدالشعبی عراقی.

مستند «نبرد برای یک رویا» کاری از گروه برنامه های تلویزیونی بسیج رسانه ملی است و امشب بعد از خبر ساعت 22 از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.