اصفهان- مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور طرح «بفرمایید دوچرخه» به منظور توسعه فرهنگ دوچرخه‌ سواری در شهر اصفهان به اجرا درآمده و استقبال چشمگیر شهروندان را به همراه داشته است.

طرح «بفرمایید دوچرخه» برای توسعه فرهنگ دوچرخه‌ سواری در اصفهان اجرا شد

سعید ساکت در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری اصفهان در کنار ایجاد مسیرهای دوچرخه و البته فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه در راستای کاهش آلاینده‌های شهری، ایجاد ظرفیتی است تا مردم بتوانند به نحو احسن به انواع پارکروها، دوچرخه، دوچرخه برقی و موتور برقی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از فرهنگسازی می شود اکثر افراد به سمت شعار می روند، افزود: حرکت‌های فرهنگ ‌ساز نیاز به بسترسازی دارد و این موضوع دسترسی مردم را به دوچرخه تسهیل می‌ کند.

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ادامه داد: در راستای اجرای طرح بفرمایید دوچرخه، پس از انجام فرهنگ سازی های لازم، بیش از ۵۰ واحد صنفی تحت نظر اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت، خدمات خود را در قالب بسته ای جذاب ارایه می کنند.

وی تصریح کرد: هر خانواده ای که مایل به استفاده  از وسیله پاکرو باشد، کافی است به یکی از ایستگاههای دوچرخه که در بیش از ۵۰ میدان شهری دایر شده مراجعه و لیست فروشگاهها را دریافت کنند.

ساکت با اشاره به اینکه در این طرح دو سطح خدمات به شهروندان ارایه می شود، اظهارکرد: یکی از این خدمات برای خریدنقدی با تخفیف ویژه ۵ تا ۲۰ درصد است و در بخش خرید اقساطی و استفاده از تسهیلات نیز، اقساط از ۳ تا ۳۰ ماه وجود دارد تا همه شهروندان با هر سطح توانایی مالی قادر به خرید دوچرخه باشند.

وی تاکید کرد: پدر و مادرها می توانندبا استفده از طرح بفرمایید دوچرخه، فرزندان خود را غافلگیر کنند.

مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با بیان اینکه ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری علاوه بر کمک به ارتقا سلامتی شهروندان، کاهش استفاده از وسائل حمل و نقل موتوری را به همراه دارد، گفت: نتیجه این رویکرد، کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا است.
مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان یادآور شد: اصفهان زمانی به شهر دوچرخه‌ها مشهور بوده اما در سال‌های اخیر به دلیل گسترش زندگی صنعتی از این عنوان دور شده است که لزوم بازگشت به این عنوان احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.