رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش به تلاش برای تحقق توافق بین فلسطینیان و اسرائیل پایبند است.

ترامپ: به تحقق توافق بین فلسطینیان و اسرائیل پایبندیم/ ابومازن:گزینه راهبردی ما تشکیل دو دولت است

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری  مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به این کشور سفر کرده است، گفت: ما به تلاش برای رسیدن به توافق بین اسرائیل و فلسطینیان پایبند هستیم.

ترامپ گفت: فلسطینی‌ها باید یکصدا با اقدامات تحریک‌آمیز و ترویج تنفر مخالفت کنند و من به امضای توافق صلح بین فلسطینیان و اسرائیل چشم دوخته‌ام و این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ما با نیروهای امنیتی فلسطین برای مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنیم.

محمود عباس نیز طی سخنانی در این نشست خبری گفت: گزینه راهبردی ما رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: من به همکاری با ترامپ برای انعقاد توافقی تاریخی مبتنی بر تشکیل دو دولت چشم دوخته‌ام.

ابومازن در ادامه گفت: تحقق صلح عادلانه و فراگیر،  طرح صلح عربی و شکست داعش را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه مسائل از جمله مسأله آوارگان و اسرا قابل حل است، گفت: من به توانایی ترامپ برای رسیدن به موفقیت ایمان دارم، زیرا او مصمم به تحقق صلح است.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: وقت آن رسیده است که اسرائیل به اشغالگری خود پایان دهد و ما می‌خواهیم که آزادی و حق خود در تعیین سرنوشت را به دست بیاوریم.

عباس گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد، همانگونه که ما دولت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته اندکی پس از ورود به واشنگتن گفت: بدون تشکیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شرقی، هیچ راه حلی را قبول نمی‌کنیم.

محمود عباس را در این سفر، صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و شمار دیگری از مقامات این تشکیلات همراهی می‌کنند.

سخنگوی کاخ سفید چند روز قبل به خبرنگاران گفته بود که دونالد ترامپ و محمود عباس در دیدارشان بار دیگر بر پایبندی آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین برای تلاش به منظور پایان دادن به درگیری بین فلسطینیان و اسرائیل تاکید خواهند کرد.

این اولین دیدار محمود عباس با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان روی کارآمدن وی به شمار می‌رود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از سفر به آمریکا  با مقامات ارشد اردن و مصر دیدار و گفتگو کرده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.