اصفهان- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان ضمن تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، امنیت را پایه و اساس تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی عنوان کرد.

امنیت، پایه و اساس تولید و اشتغال است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، محسن نیرومند در دیداربا معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان که به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر در اداره کل کار، تعاون و راه اجتماعی انجام گرفت، اظهار داشت: امروز به حمد الله کشور ما در کنار کشورهای ملتهب و درگیر با جنگ و تروریسم به عنوان یک جزیره آرامش از امنیت وصف ناپذیری برخوردار است و این موهبت را مرهون تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در مرزها و درون شهرها هستیم.

وی با بیان اینکه امنیت، پایه و اساس تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی در هر کشوری است گفت: یکی از زمینه های ایجاد امنیت در حوزه اقتصادی، مبارزه جدی با قاچاق کالا و به وجود آوردن اطمینان خاطر و دلگرمی و امید در بین سرمایه گذاران و تولیدگران و صاحبان واحدهای اقتصادی است.

این مقام مسئول عنوان داشت: خوشبختانه با تلاش ها و زحمات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در یکی دوسال اخیر مبارزه قاطعانه ای با قاچاق کالا صورت گرفته و به تبع زمینه تولید و اشتغال بیشتر در کشور نیز فراهم شده است.

نیرومند با بیان اینکه امروز زمینه اشتغال در واحدهای تولیدی و کارگری فراهم است، عدم برنامه ریزی صحیح برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه را یکی از دلایل نرخ بیکاری عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته خانواده ها برای اینکه فرزندشان صاحب شغل شود او را وادار می کردند که یا رشته پزشکی یا مهندسی و مدیریت بخواند اما امروز باید گفت که گرفتن مدرک ملاکی برای تضمین شغل فرد نیست وی افزود: باید دید نیاز جامعه به طول مثال به شغل پزشکی، مهندسی و ... در چه حدی است و برهمان اساس دانشجو پذیرفته شود تا بتواند پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار در آن مدرکی که گرفته است شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با قدردانی از حضور کارشناسان آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس استان در محیط های کارگری گفت: این گونه اقدامات تاثیرات بسزائی در مصون سازی جامعه کارگری که بیشترین جمعیت استان را تشکیل می دهند خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با تعامل یکدیگر بتوانیم امنیت و آرامش را در واحدهای تولیدی و اقتصادی فراهم نمائیم و بتوانیم از این طریق به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کمک کنیم.

طرح مصون سازی واحدهای اقتصادی از آسیب های فضای مجازی

در ادامه این دیدارمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در سخنانی، از اجرای طرحی با مشارکت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای مصون سازی واحدهای اقتصادی از آسیب های فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: امروز گسترش شبکه های اجتماعی و کانال های فضای مجازی باعث شده که پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز با پیچیدگی خاصی روبرو شود.

وی با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش و آگاه سازی مردم و نشان دادن لایه های پنهان این آسیب ها به انان است اظهار داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر تنها کاری که می توانیم فعلاً انجام دهیم این است که با آموزش و آگاه سازی کاری کنیم که تقاضا برای مصرف مواد کاهش یابد و افراد جدید به سمت مواد گرایش پیدا نکرده و به بلای اعتیاد مبتلا نشوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحقیقات پلیس نشان می دهد که سن اعتیاد رو به پائین است اظهار داشت: در این زمینه لازم است که ساختاری در فضای آموزش و پرورش شکل بگیرد تا دانش آموزان در معرض آسیب و یا آسیب دیده شناسائی و مورد غربالگری قرار گرفته و نسبت به نجات آنان از دام اعتیاد تلاش شود.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه جامعه کارگری به دلیل اینکه یکی از بیشترین جمعیت استان را تشکیل می دهند و به نوعی نیز در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند افزود: براین اساس سعی کردیم که با انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت اجتماعی اداره کل، کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان جلسات آموزش همگانی خوبی برای این عزیزان برگزار و با برپائی نمایشگاه ها و پخش فیلم های آموزشی و هشداری سطح آگاهی آنان را نسبت به آسیب های اجتماعی افزایش دهیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروز حجم سرقت در فضای مجازی بیش از فضای واقعی است گفت: امروز یکی از مسائلی که مدیران واحدهای تولیدی و اقتصادی را تهدید می کند موضوع سرقت در فضای مجازی است.

کریمی نداشتن مهارت لازم در استفاده از فضای مجازی را عامل افزایش اینگونه سرقت ها عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجا که بیشتر معاملات و تبادل اطلاعات واحدهای اقتصادی از طریق اینترنت انجام می شود به همین جهت طرحی در دستور کار داریم تا با استفاده از کارشناسان پلیس فتا بتوانیم آموزش های ویژه را برای مصون سازی ای واحدها در برابر تهدیدات فضای مجازی ارائه نمائیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.