رئیس شورای عالی استان ها گفت: در خصوص رد صلاحیت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مرتبا با نمایندگان مجلس رایزنی می‌کنم.

پیگیر رد صلاحیت اعضای شورای شهر تهران هستم/ رایزنی با نمایندگان مجلس در خصوص موضوع رد صلاحیت ها

به گزارش «قدس آنلاین»  مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها در سی و نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج شنبه) در تالار آبگینه سازمان آب و فاضلاب برگزار شد، با بیان اینکه ۹ اردیبهشت ماه به فرمان حضرت امام (ره) شوراها تشکیل شد، اظهار داشت: تشکیل شوراها سرآغازی برای کار شوراها در جمهوری اسلامی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تلخ معدن آزادشهر در استان گلستان، افزود: بر اساس آخرین آمار به دست آمده تاکنون حدود ۳۵ تن از هموطنانمان در معدن محبوس شده اند و همچنین ۲۲ تن از کارگران جان خود را از دست داده اند.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: متاسفانه بر اثر حوادث تلخ شاهد از دست دادن عزیزانمان هستیم، به همین دلیل جا دارد که امروز ضایعه دلخراش معدن را به تمام خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند و همچنین ملت ایران تسلیت بگویم.

چمران گفت: نیروهای امداد و نجات همچنان در حال یاری رساندن به کارگران ‌محبوس شده هستند، به همین منظور امیدوارم هر چه سریع‌تر این افراد نجات پیدا کنند.

وی یادآور شد: بدون تردید نیروهای شهرداری های سراسر کشور از این آمادگی برخوردار هستند که در جهت یاری رساندن به حادثه دیدگان اقدام کنند.

رئیس شورای عالی استان ها به موضوع رد صلاحیت تعدادی از اعضای شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوع رد صلاحیت ها ۳ مرتبه با رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان مجلس رایزنی هایی انجام داده ام.

چمران با تاکید بر اینکه عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پیگیری رد صلاحیت ها ناراحت شده اند، گفت: این افراد مطالبی را عنوان کرده اند و بنده نیز عنوان کردم که هرگز قصد توهین به نمایندگان مردم در مجلس را نداریم‌ اما درخواست داریم که آن‌ها بر اساس قانون به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در خصوص رد صلاحیت ها بازنگری انجام دهند، چراکه موضوع رد صلاحیت ها از انصاف و صداقت به دور است و آبروی این افراد به این امر گره خورده است.

*تشکیل اتحادیه نیاز شهرداری ها است/شهرداری ها به دلیل نداشتن اتحادیه، ارتباطشان با دنیا قطع شده است/ شرایط محبوس شدگان معدن مساعد نیست

چمران در حاشیه سی و نهمین اجلاس عمومی شوراها در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه دلخراش و غمگین آزادشهر اظهار داشت: تعدادی از کارگران معدن همچنان در تونل محبوس شده اند.

وی افزود: امیدواریم کسانی که در تونل محبوس شده اند هرچه سریع‌تر از تونل خارج شوند، اگرچه وزیر کار شرایط محبوس شدگان را چندان مساعد ندانسته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.