بیرجند-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای کاهش حوادث مردمی از کابل های خودنگهدار استفاده شود گفت: همچنین باید اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از خطرات برق انجام شود و این امر در سال ۹۶ نیز به صورت جدی انجام شود.

کابل های خودنگهدار حوادث مردمی صنعت برق را کاهش می دهد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین از بیرجند، مهندس محمد ابراهیم شرکاء ظهر پنج شنبه در شانزدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: دهم اردیبهشت ماه با صنعت برق مصادف است.

وی افزود: با توسعه صنعت در جهان مشغله های فکری و کاری انسان بیشتر شده است و امروزه انسان در معرض حادثه و خطر بیشتری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با پیشرفت و توسعه صنعت انسان در معرض خطرات بیشتری قرار گرفته است بیان کرد: در این راستا عقلای جامعه اندیشیدند که برای کم شدن حوادث دستورالعمل هایی را برای کار تبیین کردند.

شرکا تصریح کرد: در این راستا هر کاری که قرار است انجام شود نحوه کار برای افراد تبیین شد زیرا برای انجام کار نیاز است دستورالعمل هایی تبیین شود.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم این دستورالعمل ها را که برای حفظ جان ما است رعایت کنیم تا از حوادث پیشگیری شود خاطرنشان کرد: عقیده ما این است که اگر ما این مقررات را رعایت کنیم حادثه و خطر کمتری صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به بحث نظارت و کنترل بر افراد اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا هر کسی خود باید مسئول کنترل خویش باشد علاوه بر آن مدیران نیز باید بر نحوه انجام کار افراد نظارت داشته باشند.

شرکا با اشاره به بحث مسئول ایمنی اظهار داشت: مسئول ایمنی باید اجازه کار کردن به افراد بدون آموزش را ندهد و آموزش های افراد را کنترل کنند همچنین باید افراد خطر آفرین را در گروه ها شناسایی کنند و ابزار کارگروه ها نیز باید تهیه شود.

شرکا با بیان اینکه باید برای کاهش حوادث مردمی از کابل های خودنگهدار استفاده شود گفت: همچنین باید اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از خطرات برق انجام شود و این امر در سال ۹۶ نیز به صورت جدی انجام شود.

وی بحث مهم در راستای جلوگیری از حوادث مردمی را ایجاد تفاهم نامه ۳ جانبه با نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: در این تفاهم نامه بحث حریم ها و ارتینگ ساختمان ها مطرح است که اگر رعایت شود با هماهنگی و همکاری نظام مهندسی حوادث داخل منزل کمتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.