۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 526107

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: با همکاری مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی در سال گذشته با ۳ هزار مگاوات صرفه جویی برق از خاموشی ۱۰ استان کشور جلوگیری شد.

صرفه جویی ۳ هزار مگاوات برق در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، همایش مدیریت مصرف برق ویژه صنایع استان قزوین با حضور احمدی یزدی معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر و کارشناسان و مدیران واحدهای تولیدی در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

احمدی یزدی در این همایش گفت: با افزایش ۱۱ درصدی میزان مصرف برق در سال گذشته شاهد رونق تولید و اشتغال بودیم و جای خوشحالی دارد که بیشترین انرژی در حوزه صنعت و تولید و کشاورزی کشور مصرف می شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت محدود نیروگاهی کشور باید بتوانیم میزان مصرف را مدیریت کنیم و با ترویج فرهنگ صرفه جویی و اجرای طرح های مدیریتی با مشارکت صنایع در کاهش هزینه ها و مصرف گام برداریم.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان اینکه با بهره‌وری انرژی به معنای بالا بردن راندمان استفاده از انرژی است، تصریح کرد:شدت مصرف انرژی ایران در مقایسه با میانگین دنیا بالاتر است که باید روش مصرف انرژی اصلاح شود.

احمدی یزدی گفت: در سال گذشته با همکاری استان‌های مختلف در مجموع ۵۳ هزار مگاوات مصرف برق را داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۵۶ هزار مگاوات افزایش یابد.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر بیان کرد: با تأکید مقام معظم رهبری در تقویت بنیه اقتصادی کشور برای تحقق تولید و اشتغال یکی از راههای مهم در این عرصه بهینه ‌سازی مصرف و افزایش بهره ‌وری در انرژی برق است که اقدامات خوبی در این حوزه عملیاتی شده است.

صرفه جویی در برق از خاموشی ۱۰ استان جلوگیری کرد

وی گفت: در سال گذشته با همکاری مشترکین صنعتی، کشاورزی، خدمات و خانگی توانستیم حدود ۳ هزار مگاوات در انرژی برق کشور صرفه‌جویی کنیم که نیمی از آن معادل ۳۵۰۰ مگاوات مربوط به مشترکین صنعتی بود.

احمدی ‌یزدی افزود: این میزان صرفه‌جویی معادل برق مصرفی ۱۰ استان کوچک کشور مانند ایلام، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی و شمالی، اردبیل و همچنین بیش از ظرفیت یک هزار مگاوات برق تولید شده در نیروگاه اتمی بوشهر است که از خاموشی ۱۰ استان جلوگیری شد.

یک میلیون مشترک برق در کشور افزایش یافت

وی با اشاره به تعداد مشترکین برق نیز اظهارداشت:در سال گذشته تعداد مشترکین برق ۳۳ میلیون مشترک بود که با افزایش یک میلیونی در سال جاری این رقم به رقم ۳۴ میلیون مشترک در کل کشور رسیده است.

معاون مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر بیان کرد: متأسفانه با وجود افزایش میزان مصرف، ظرفیت‌سازی و نیروگاه جدیدی وجود ندارد از این رو ۳ هزار مگاوات در سال جاری کمبود برق در این عرصه خواهیم داشت.

احمدی یزدی اضافه کرد: ۲۳ درصد از برق تولیدی کشور سهم روشنایی مشترکین است که اگر استفاده از لامپ های LED رایج شود می توانیم این میزان را تا یک سوم کاهش داده و به هشت درصد برسانیم.

وی گفت: انتقال زمان تعمیرات و تعطیلات به غیر از پیک بار، استفاده ازروشنایی LED، بهره گیری ازکنتورهای چند تعرفه ای، تنظیم کار اصناف و صنایع، تغییر ساعت رسمی کشور و آموزش نیروها و مردم از روش های مدیریت مصرف انرژی در کشور محسوب می شود که با همکاری مردم محقق شده است.

صنایع کشور ۱۷۰ میلیارد تومان پاداش گرفتند

وی با اشاره اجرای طرح های تشویقی برای واحدهای صنعتی همکار اظهارداشت: در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان صنعتی که با شرکت توانیر همکاری داشتند پرداخت شد که این تسهیلات امسال نیز اختصاص داده می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بخشنامه‌های صنعتی، کشاورزی و بازرگانی، واحدهایی که بتوانند بر اساس برنامه شرکت برق میزان مصرف خود را تا ۱۰ درصد کاهش دهند می توانند از تسهیلات تشویقی و تخفیف برخوردار شوند.

همکاری ۴۳ هزار مشترک کشاورزی

احمدی یزدی بیان کرد: در سال گذشته ۴۳ هزار مشترک کشاورزی و ۵ هزار مشترک صنعتی با شرکت های برق سراسر کشور همکاری کردند و ایام تابستان را بدون خاموشی سپری کردیم و امسال نیز با تداوم همکاری ها امیدواریم روزهای بدون برق نداشته باشیم.

وی گفت: کاهش مصرف برق به کاهش آلودگی های زیست محیطی و هزینه های تولید و زندگی کمک می کند لذا مشارکت مردم در اجرای طرح های مدیریت مصرف حرکتی منطقی در اجرای کارهاست.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر در ادامه با اشاره به افزایش دمای هوا در فصل تابستان اظهارداشت: در هفته گذشته با گرم شدن هوا ۱۳ درصد میزان مصرف انرژی افزایش یافت که با در پیش داشتن روزهای گرم تابستان از مشترکین انتظار همکاری و صرفه جویی بویژه در روزهای پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریورماه را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.