عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: مردم در انتخابات به عملکرد گذشته کاندیداها توجه ویژه ای کنند.

مردم در انتخابات به عملکرد گذشته کاندیداها توجه ویژه ای کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، احمد علیرضا بیگی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: شوراها در ابتدای راه اندازی در کشور تجربه جدیدی بودند و به همین دلیل نه مردم و نه خود اعضا  به وظایف شوراها آشنا نبودند اما به تدریج و طی شدن چهار دوره از عمر این نهاد اکنون دوره بلوغ شوراها را شاهدیم.

احمد علیرضا بیگی افزود: در دوره های اول و دوم به دلیل همین مشکلات و درک نا صحیح شاهد بروز مشکلات و  حتی انحلال شوراها در برخی شهرهای بزرگ کشور بودیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارکرد سیاسی آفت شوراها خواهد بود تصریح کرد:شوراها بایستی منابع مالی که خصوصا در کلانشهرها دارند را  به مسیر اولویتهای بهتر و ارتقاء شاخص های توسعه همه جانبه سوق دهند و از سیاسی کاری دوری کنند.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد : مردم بواسطه شوراها امور اداره شهر و ورستای خود را جلو می برند و اینگونه در مدیریت سطح ملی نیز اثر گذاری بیشتری دارند.

بیگی با اشاره به تخلفاتی که در دوره اخیر  برخی از شوراهای استان روی داد گفت: این اتفاقات باعث سرخوردگی  مردم شد وبی شک این تخلفات از سوی افرادی بود که شناخت کامل از آنها فراهم نبود و البته خلاء های قانونی نیز در این راه تاثیرپذیر بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح قوانین ناقص در این حوزه و وضع قوانین جدید در دستور کار مجلس شورای اسلامی و کمیسیون شوراها قرار دارد تا شوراها در جهت هرچه بهتر شدن عملکرد شان و توسعه متوازن شهر ها و روستا ها قدم بردارند

وی تاکید کرد:مجلس باید بر عملکرد شوراها به صورت مستمر نظارت داشته باشد چرا که جنس شوراها و مجلس یکی است و از جنس مردم هستند.

بیگی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که با بلوغ شوراها در کلان شهر ها شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب شود گفت: باید در کلانشهر ها شهردار برآیند اراده مردم باشد و با همکاری نزدیک با شورا در بهبود شاخص های زندگی موثر باشد. شهردار وقتی از طرف شورا انتخاب می شود ادامه حیات خود را در راضی نگه داشتن اعضا شورا می بیند  و این سرآغاز مشکلات و تخلفات می باشد.

وی با اشاره به معیار های انتخاب افراد اصلح در سخنان مقام معظم رهبری گفت: مردم باید در انتخاب خود به عملکرد گذشته افراد و به ریشه و اصالت آنها توجه کنند تا ببیند این فرد در گذشته خود چه عملکردی داشته و چقدر با گفته هاو وعده های کنونی وی تطابق دارد.

بیگی افزود: بایستی فارغ از تعصبات قومی و خانوادگی به سمتی برویم که گروه ها و احزاب سیاسی شناسنامه دار افراد دارای صلاحیت را معرفی و مسئولیت عملکرد افراد را نیز بر عهده بگیرند. در روند کنونی فرد پس از حضور در پست مدیریتی و اتمام دوره خود دیگر پاسخگوی عملکرد دوران مدیریتی خود نیست اما در این روال حزب بایستی پاسخگو باشد و خوب و بد عملکرد این افراد به پای این حزب نوشته خواهد شد.

بیگی  ضمن تاکید بر رعایت اخلاق از سوی کاندیداها در ایام تبلیغات، بیان کرد: لازم است کاندیداها به گونه‌ای رفتار کنند که رفتار آن‌ها در شان ملت ایران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.