مرجع تقلید شیعیان خطر سلفی‌های ضد شیعه ساخته‌شده به‌وسیله فکر عربستان و وهابیت را بسیار جدی دانست.

هشدار آیت‌الله سبحانی نسبت به خطر جدی سلفی‌گری در جامعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جعفر سبحانی در پنجمین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تخصصی کلام اسلامی اظهار داشت: جای بسی خوشبختی است نهالی که دو سال قبل در مؤسسه کاشته شده بود، به ثمر نشست و توانسته افرادی را در حوزه علم کلام تربیت کند تا بتواند از حریم شریعت دفاع کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید قدردان نعمت انقلاب بود و اگر نعمتی مانند آزادی قلم، بیان و فعالیت مؤسسه‌ها در رشته‌های مختلف در دفاع از اهل‌بیت(ع) است به دلیل انقلاب است، افزود: درگذشته آزادی قلم و بیان و حتی امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف کلامی، تفسیری و دفاع از اهل‌بیت(ع) محدود بود و این لطف الهی است که در این زمان شامل حال پژوهشگران و حوزویان شده است.

وی بابیان اینکه در شرایط حساسی ازلحاظ هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی علیه دین، اسلام و شیعه قرار داریم و حتی این هجمه‌ها قابل‌مقایسه با گذشته نیست، گفت: در چنین شرایطی دفاع از حقانیت اهل‌بیت(ع) و مذهب شیعه برای حوزویان واجب عینی است.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه در چنین فکر نمی‌کنم اشتغال به غیر علم کلام و رشته‌های دیگر جایز باشد، ابراز کرد: درگذشته شهید مطهری یک نفر بیشتر نبود و بار پاسخ‌گویی به شبهات را از طریق اقامه برهان و استدلال بر دوش می‌کشید؛ اما مأیوس نیستیم و خدا مثل او را از همین حوزه مرحوم آیت‌الله حائری یزدی که خود دانش‌آموخته آن بود، به جامعه اسلامی عنایت خواهد کرد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: لازم است از افرادی که در تربیت دانش‌پژوهان علم کلام نقش داشته‌اند و نهال را به درخت تنومند تبدیل کردند و در سراسر کشور این درخت شاخه‌شاخه شده و در حال ثمر دهی است، قدردانی و تشکر کنم. این حرکت مایه افتخار است چون هم مربیان و دانش‌پژوهان در حال اثرگذاری می‌باشند

مرجع تقلید شیعیان خطر سلفی‌های ضد شیعه ساخته‌شده به‌وسیله فکر عربستان و وهابیت را بسیار جدی دانست و گفت: سلفی گری در کشور زیاد شده است، این‌ها در ظاهر نام سلفی گری دارند ولی در درون ضد شیعه می‌باشند. فکر سلفی گری را عربستان گسترش می‌دهد و هدف آن‌ها مبارزه با مذهب شیعه است؛ بنابراین در این اوضاع‌واحوال دفاع از اهل‌بیت(ع) و شیعه برای دانش‌پژوهان علم کلام واجب عینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.