صادق نیت با اشاره به شیوع بیماری های اسکلتی در ایران گفت: با توجه به اهمیت این مشکلات از دوران کودکی اصلاح میز و نیکمت های مدارس را با همکاری آموزش و پرورش شروع کردیم.

خداحافظی با میز و نیمکت های قدیمی در مدارس

به گزارش قدس آنلاین، خسرو صادق نیت رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بیماری های اسکلتی در بین ایرانی‌ها گفت: مشکلات اسکلتی عضلانی به عنوان شایعترین بیماری شغلی در کشور شناخته شده و به منظور پیشگیری از آن چند اقدام را در گروه های مختلف به خصوص از دوران کودکی در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: ما در وزارت بهداشت تلاش می کنیم عواملی که باعث بیماری های اسکلتی می شود را کنترل کرده و کاهش دهیم و به این منظور سعی کردیم از دوران کودکی به این موضوع توجه کنیم.

رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به برنامه ای که در مدارس برای اصلاح ارگونومی دانش آموزان در نظر گرفته شده، افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای اصلاح میز و نیمکت های قدیمی و مسائل ارگونومیک و برنامه ای را شروع کردیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که دانش آموزان در سنین کم و قبل از رشد دچار مشکلات اسکلتی عضلانی شوند در آینده بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری بوده که این به سلامت جامعه و آینده سازان کشور آسیب می رساند.

صادق نیت با بیان اینکه میز و نیکمت های قدیمی و نامناسب در مدارس از چرخه آموزش خارج می‌شوند، گفت: با طراحی میز و نیکمت مدرسه مطابق ارگونومی و ساختار بدنی دانش آموزان ایرانی می‌توانیم از بروز مشکلات اسکلتی عضلانی از کودکی پیشگیری کنیم که این اقدام در حال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.