قائم مقام مدیرکل امور اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال ۹۵ حدود ۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع آوری شده است.

جمع آوری بیش از ۲٠٠ میلیارد تومان زکات در کشور/ افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات در سال۹۵

به گزارش «قدس آنلاین»  علی اصغر حسن آبادی قائم مقام مدیرکل امور اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره)   اظهار کرد: در سال های گذشته با تغییر رویکرد و براساس آسیب شناسی هایی که توسط شورای مرکزی زکات کشور صورت گرفت، مقرر شد تا بیشتر کمک هایی که در قالب زکات جمع آوری می شود صرف امور نیازمندان شود و بر این اساس ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده به محرومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ حدود ۲۷۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع آوری شد که این مبلغ نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

حسن آبادی در خصوص چگونگی صرف هزینه کرد زکات پرداختی از سوی خیران در کشور، تصریح کرد: براساس هدف گذاری‌های صورت گرفته ۶۰ درصد از  زکات جمع آوری شده در کشور صرف امور نیازمندان می‌شود و ۴۰ درصد نیز به پروژه‌های مورد نیاز عام المنفعه اختصاص می یابد.

قائم مقام مدیرکل امور اجرایی  زکات کمیته امداد، اضافه کرد: در سال ۹۵ به منظور ساماندهی زکات فطریه در استان ها و شهرستان ها، صندوق های جمع آوری زکات فطریه با آرم شورای زکات اقدام به جمع آوری زکات کردند و برای امسال نیز درصدد هستیم که این برنامه با هماهنگی شورای زکات هر استان و شهرستان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات توسط مبلغان دینی و ائمه جماعات در میان مردم تأثیر بسزایی در افزایش زکات در این استان ها دارد، بیان کرد: هدف گذاری برای تأمین بُن نان از محل جمع آوری کفارات بیش از یک میلیارد تومان است که در سال ۹۵ در قالب بسته های ماکارونی میان مددجویان تحت حمایت توزیع شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.