مدیر روابط عمومی ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با اشاره به اسامی مصوب این ستاد برای روزهای دهه مهدویت، بر ضرورت فعالیت نظام مند رسانه ها در ترویج اندیشه مهدویت تاکید کرد.

عناوین روزهای دهه مهدویت نامگذاری شد+ اسامی روزها

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از  روابط عمومی ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی، محمدرضا قربان زاده در گفت وگویی با  بیان اینکه پنجم تا پانزدهم شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است تصریح کرد: در آخرین جلسه هیات امنای این ستاد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان «تولیت محترم مسجد مقدس جمکران» و اعضای هیات امنای ستاد برگزار شد، در خصوص عناوین روزهای دهه مهدویت امسال تصمیم گیری گردید.

وی افزود: براین اساس روز پنجم شعبان که مصادف با میلاد حضرت امام زین العابدین(ع) می باشد با عنوان «امام سجاد(ع)، جامعه و حکومت زمینه ساز» نامگذاری گردیده است.

مدیر روابط عمومی دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با اشاره به نامگذاری کلی دهه مهدویت سال جاری با عنوان «جامعه و حکومت زمینه ساز» ادامه داد: «مهدویت و جامعه زمینه ساز» عنوانی است که با عنایت به عنوان کلی دهه مهدویت برای ششمین روز ماه شعبان انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای نامگذاری سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری، عنوان «مهدویت، اقتصادمقاومتی- تولید و اشتغال» برای هفتمین روز ماه شعبان انتخاب شده است.

قربان زاده اظهارداشت: روز هشتم شعبان با عنوان «مهدویت، علما و نخبگان زمینه ساز»، روز نهم با عنوان «هنر، رسانه و زمینه سازی ظهور»، روز دهم با عنوان «مهدویت و خانواده زمینه ساز» و روز یازدهم شعبان که مصادف با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان می باشد با عنوان «جوان، انتظار و زمینه سازی» نامگذاری شده است.

وی گفت: دوازدهمین روز ماه شعبان با عنوان «سبک زندگی و جامعه منتظر»، سیزدهمین روز با عنوان «مردم و زمینه سازی ظهور»، چهاردهمین روز با عنوان «مهدویت و حکومت زمینه ساز» و پانزدهمین روز ماه شعبان که روز میلاد حضرت قائم(عج) و روز جهانی مستضعفین  است با عنوان «مهدویت وانتظار جهانی» نامگذاری شده است.

مدیر روابط عمومی دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با اشاره به اعلام اسامی روزهای دهه مهدویت به رسانه ها تصریح کرد: انتظار می رود تا رسانه ملی و همچنین مطبوعات و خبرگزاری ها، با عنایت به عناوین اعلام شده نسبت به برنامه ریزی در جهت ترویج گفتمان مهدویت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه منتظر قبل از ظهور، رسانه ها باید با ترویج باورهای مهدوی، ارزش های مهدوی و رفتارهای مهدوی جامعه را به سوی وضعیت مطلوب سوق دهند.

قربان زاده خاطرنشان کرد: رسانه زمینه ساز، رسانه ای است که با فعالیت نظام مند، به طور مستقیم به قصد گسترش علمی، عاطفی و رفتاری اندیشه مهدویت در سطح و عمق حرکت کند.

لازم به ذکر است، بیش از ۳۲ مجموعه، عضو ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.