مسائلی که لازم باشد بین قوا تفاهم صورت بگیرد با توجه به اینکه محور اصلی اتحاد و هماهنگی بین قوا رهبری است قاعدتا ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

 رهبری فصل الخطاب برای رسیدن به هماهنگی میان قوا و در امور کشور است

به گزارش «قدس آنلاین»،  ** میرسلیم: اهمیت قوه مجریه بسیار بسیار زیاد است و قابل مقایسه نیست با سایر قوا. خود باید در درجه اول  مجری قانون باشد، ایین نامه های را هر چه سریعتر اجرا کند این اساس کا راست. اگر ایرادی گرفته شد از سوی قوه مقننه به قوه مجریه باید سریعا برطرف شود. ما در دولت های قبل شاهد آن بودیم که برخی قوانین نادیده گرفته می شد و مجلس اعتراض داشت و بی توجهی می شد حتما باید توجه داشت به تذکرات مجلس محترم شمرده شود و قابل ایراد نباشد.

یک همکاری نزدیک و مستمر بین قوه مجریه و قوه قضائیه باشد. ما یک مبحث بسیار مهمی داریم در قوه قضائیه که جز با همکاری قوه مجریه همکاری نیست و آن پیشگیری از جرائم است. ما می دانیم منشاء اصلی جرائم در قوه مجریه است بنابراین اگر همه وزرا و در راس آنها رئیس جمهور تدبیری داشته باشد برای اینکه چگونگی پدیدار شدن جرائم مختلف و علل آن را مشخص کنند و سعی کنند با بررسی دقیق آماری این علل و عوامل با همکاری دستگاه قضایی نسبت به پیشگیری آن اقدام کنند ما بسیاری از موانعی که داریم دیگر شاهد نخواهیم بود.

دیگر تخلفات نیز در دستگاه قضایی باید حل شود. با توجه به ضرورت اهتمام دولت نسبت به مراعات مقررات و قوانین و جلوگیری از جرائم ما اغلب مسائلمان حل خواهد شد. مسائلی که لازم باشد بین قوا تفاهم صورت بگیرد با توجه به اینکه محور اصلی اتحاد و هماهنگی بین قوا رهبری است قاعدتا ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت و فصل الخطاب آن چیزی است که رهبری می فرمایند بنابراین ما به هماهنگی می رسیم برای اداره کشور.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.