یزد- با تلاش و همکاری کتابداران کتابخانه مرکزی میبد و انجمن نابینایان شهرستان میبد، دو خواهر نابینای افغان با استفاده از دوره های آموزشی خط بریل باسواد شدند.

خواهران نابینا در کتابخانه مرکزی میبد  باسواد شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، ندا السادات دهقانی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد در این خصوص گفت: راضیه و فرشته، دو خواهر افغانی که در خانواده‌ای ۸ نفره و به همراه والدین و ۴ خواهر و برادر نابینای دیگر خود در یکی از مناطق شهر میبد زندگی می‌کنند، از نعمت سواد بی‌بهره بودند که به برکت بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد و حمایت انجمن نابینایان شهرستان، موفق شدند با استفاده از خط بریل، باسواد شوند.

وی افزود: فرشته و راضیه که شرایط سنی لازم برای تحصیل در مدرسه را نداشتند، با پیگیری‌های رئیس هیأت مدیره انجمن نابینایان شهرستان میبد و حضور در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی باسواد شده و علاوه بر این، حافظ ۵ جزء قرآن نیز هستند.

گفتنی است، هم‌اکنون یکصد نفر از روشندلان شهرستان در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد عضو هستند و از ۴۰۰ عنوان کتاب بریل و ۷ هزار عنوان کتاب صوتی این کتابخانه بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.