۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 526397

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران از اختصاص ۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داد.

اختصاص ۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

به گزارش «قدس آنلاین»  عباس پوریانی با اعلام این خبر افزود: افزود : برای این دوره انتخابات هم مثل سالهای گذشته ۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مجتمع قضایی کارکنان دولت اختصاص داده شده است.

وی گفت: در صورتی که تخلفاتی از طرف کاندیداهای ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا محرز شود پرونده برای رسیدگی به این دو شعبه ارجاع خواهد شد.

پوریانی ادامه داد: قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت صریح و شفاف مطرح شده است و تخلفاتی از جمله خرید و فروش رای، استفاده امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیداها، اخذ رای بدون شناسنامه، استفاده از شناسنامه جعلی و یا اسناد هویتی فردی که حضور ندارد، است.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب تهران افزود: به کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا توصیه می کنیم که قانون انتخابات را مطالعه کنند و از زمینه های تخلفات احتمالی مطلع شوند چرا که در سال های گذشته برخی به علت بی اطلایی از این قانون مرتکب تخلفاتی شدند.

پوریانی ادامه داد: تجربیات گذشته نشان می دهد برخی از کاندیداها توجهی به قانون انتخابات نداشتند.

وی درباره احراز هویت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره گفت: از آنجاییکه باید پاسخ استعلامات شورای نگهبان توسط دادگستری اعلام می شد برای احراز صلاحیت داوطلبان پیش از سال جدید و در ایام نوروز به صورت ویژه کار شد.

پوریانی ادامه داد: بیش از سه هزار نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا در تهران ثبت نام کرده اند که ما به سرعت سوابق افراد را پیگیری و گزارش را به شورای نگهبان ارجاع کردیم.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب تهران خطاب به کاندیداها و طرفداران آنها تاکید کرد: رقابت انتخاباتی در هر دوره انتخابات مهم است اما کاندیداها و طرفداران آنها نباید طوری عمل کنند که خدشه ای به سایر کاندیداها و سایر افراد علاقه مند به آنها ایجاد شود.

پوریانی تاکید کرد: همه ما باید در کنار یکدیگر تلاش کنیم تا انتخابات با شور و نشاط ویژه ای برگزار شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.