رئیس امداد و نجات کشور گفت: بدون شک در هفته هلال احمر سعی می شود ۲ پایگاه هوایی و ۵ پایگاه امدادی در ۷ شهر کشور به بهره برداری برسد.

تجهیز ۷ شهر کشور به پایگاه هوایی و امدادی/ بیش از ده‌ها برنامه در هفته هلال احمر برگزار می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»  مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات کشور در خصوص گرامیداشت هفته هلال احمر و برنامه های اجرایی در طول این هفته اظهار داشت: بدون شک هفته هلال احمر هر ساله از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۹ اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد. شعار این هفته مبتنی بر چند اصل مهم توانبخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت، تولید، اشتغال، بالندگی و استقلال، جوانان و جویندگان صلح، داوطلبان خادمان مهرورزی و سفیران صلح و امدادگران فرشتگان صلح و دوستی است.

وی در ادامه افزود: در این هفته پروژه های مهمی افتتاح و به بهره برداری می رسد که می توان به افتتاح ۲ پایگاه هوایی در شهر های تبریز و خرم آباد اشاره کرد، با افتتاح این پروژه ها که با حضور مسئولان ستادی و استانی برگزار می شود، ۲ استان کشور به پایگاه هوایی مجهز می‌شوند. البته در آینده نیز سعی می شود در دیگر استان ها پایگاه هوایی احداث شود.

رئیس امداد و نجات با اشاره به اینکه در این هفته ۵ استان کشور به پایگاه امدادی مجهز می شوند، گفت: در این راستا می توان به استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان، لرستان، چهار محال و بختیاری و کردستان اشاره کرد.

سلیمی ادامه داد: همچنین ویزیت محرومان و مستضعفان روستاهای مرزی، اجرای برنامه کوهپیمایی به منظور توان‌افزایی و ارزیابی میزان آمادگی امدادگران برگزار می‌شود.

رئیس امداد و نجات کشور بیان کرد: تجلیل از خانواده‌های شهدای هلال احمر، حضور در نماز جمعه، تهیه و تدارک چادر سلامت در مبادی پرتردد و پرجمعیت و همچنین برگزاری ده‌ها مسابقات فرهنگی در بین جوانان جمعیت هلال احمر از اهم برنامه‌های این جمعیت در این هفته به شمار می‌رود که در طول ۷ روز انجام خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی فعالیت و اقدامات جمعیت هلال احمر را در بین آحاد مردم نهادینه سازیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.