بجنورد- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر توزیع کتابخانه ها در استان عادلانه نیست و نیازمند توجه است.

توزیع کتابخانه ها در خراسان شمالی عادلانه نیست 
محمدعلی جهانی در گفت و گو با قدس آنلاین،  اظهار کرد: کتابخوانی به عنوان یکی از موارد توسعه هر کشوری به شمار می رود چراکه توسعه علم و معرفت باعث توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می شود.
وی با بیان اینکه هیچ لذتی با کتابخوانی برابری نمی کند افزود:با کتابخوانی دایره لغات افراد افزایش می یابد که این خود تاثیر به سزایی در سایر مسائل دارد.
جهانی با اشاره به عدم وجود کتابخانه استاندارد در خراسان شمالی افزود: کتابخانه های موجود در استان شکل و فضای کتابخانه استاندارد و واقعی را ندارد که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: با توجه به گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی متاسفانه مناطق حاشیه شهرهای استان کتابخانه ندارند در صورتیکه وجود کتابخانه در این مناطق نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
به گفته جهانی ارتقاء سطح سواد اجتماعی افراد، جامعه را از آسیبهای اجتماعی مصون می دارد.
وی افزود: آگاهی از خطرات مانع ورود انسان به بسیاری از مسائل خطر پذیر می شود و اینکه مطالعه کتاب بزرگترین منبع افزایش آگاهی افراد است،  نقش مطالعه در کاهش آسیبهای اجتماعی غیر قابل انکار است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه خراسان شمالی آخرین استان به لحاظ سرانه فضای کتابخانه است اما در بخش امانت کتاب جزو استانهای اول کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.