۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 526474

گیلان -رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشای برنج در ۲۰ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای این استان خبر داد.

نشای برنج در شالیزارهای گیلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهادکشاورزی ،علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به آغاز فصل زراعی جاری در گیلان اظهار کرد: شالیکاران وارد مزارع شدند و آماده‌سازی شالیزارها به منظور کشت برنج در حال انجام است.

وی به نشای برنج در ۲۰ درصد از شالیزارهای گیلان اشاره کرد و افزود: ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در استان وجود دارد و گیلان تولید ۴۰ درصد برنج کشور را به عهده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۳.۳ درصد از تولید بخش کشاورزی کشور در این استان انجام می‌شود، تصریح کرد: ۴۳۰ هزار هکتار زمین زراعی در استان وجود دارد و سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات منحصر به‌فرد در این اراضی تولید می‌شود.

شعبان‌نژاد، برنج تولیدی گیلان را منحصر به‌فرد در طعم و پخت و مشتری‌پسند خواند و بیان کرد: ۲۴۵ هزار هکتار مرتع و ۵۶۵ هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد ضمن اینکه فعالیت ۷۸ درصد استان در زمینه کشاورزی است.          

وی به فعالیت استان‌های گیلان و مازندران در زمینه تولید برنج طبق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال کشت مکانیزه در ۹۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در استان، خاطرنشان کرد: تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان بوده و تاکنون ۱۰ هزار هکتار از شالیزارها تجهیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.