رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تحولات اخیر در منطقه نشان از نقش سازنده آلمان در اتحادیه اروپا دارد.

 تحولات اخیر منطقه حکایت از نقش سازنده آلمان در اتحادیه اروپا دارد

به گزارش «قدس آنلاین»،  صبح امروز (شنبه ۱۶ اردیبهشت) نشست علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مارکوس اِدِر معاون وزیر خارجه آلمان برگزار شد.

در این نشست ولایتی با بیان اینکه رابطه ایران و آلمان دارای سابقه طولانی است، تصریح کرد: دیدارهای میان این دو کشور نشان از دوستی مستحکم و قوی بین ایران و آلمان دارد.

ولایتی با ابراز خرسندی از حضور مقامات کشور آلمان گفت: رابطه ایران و آلمان دارای سابقه طولانی است. به خصوص در چند سال اخیر که این اتفاق باعث رشد و ارتقاء روابط میان دو کشور شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فاصله نزدیک دیدارهای میان دو کشور نشان از دوستی مستحکم و قوی بین ایران و آلمان دارد. ضمن اینکه ما به موضوع تعیین‌کننده و برجسته کشور آلمان در تعیین سیاست‌های مستقل اروپایی اهمیت زیادی قائل هستیم.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاطر نشان کرد: تحولات اخیر منطقه حکایت از نقش سازنده آلمان در اتحادیه اروپا دارد.

در ادامه این نشست دو جانبه، مارکوس اِدِر معاون وزیر خارجه آلمان نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: بسیار خرسندم که فرصت دیدار و جلسه با مدیران ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران برای ما فراهم شده است. ضمن آنکه این ملاقات‌ها نشانه‌ای برای تحکیم روابط دو کشور خواهد بود.

معاون وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و آلمان بسیار دیرینه است خاطر نشان کرد: میان ما و جمهوری اسلامی تفاهم بسیار زیاد با فرهنگ مشترک وجود دارد به همین دلیل به این ملاقات‌ها خوشبین هستیم.

وی درباره معاهده برجام تصریح کرد: برجام هدف مشترک ایران و آلمان است.

ادر در ادامه با اشاره به اهمیت گفت‌وگو در روابط منطقه بیان کرد: امیدواریم گفت‌وگوهای امروز به بهبود شرایط برجام و نقش مهم آن در شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی کمک شده باشد که فکر می‌کنم هدف مشترک هر دو کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.