بیرجند- استاندارخراسان جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی های چندین ساله در استان عملاً امکان توسعه فیزیکی کشاوزری وسطح زیرکشت در استان وجود ندارد.

امکان توسعه کشاوزری در استان خراسان جنوبی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبیرجند، سیدعلی اکبر پرویزی ظهر شنبه در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور به نقش دستگاه های ذیربط در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط در کنار صداوسیما و رسانه ها می توانند با آگاه سازی خانواده ها و اطلاع رسانی مناسب ، فرهنگ استفاده از آبزیان در خانواده ها را نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه آماده کمک به فعالان و کشاورزان در زمینه پرورش آبزیان هستیم افزود: در حال حاضر مصرف آبزیان در استان و کشورنسبت به میانگین مصرف در دنیا پایین است از این رو زمینه های مصرف آبزیان در جامعه باید بیش از پیش فراهم شود.

استاندارخراسان جنوبی توجه به پرورش گونه های مختلف آبزی را مقرون به صرفه و اقتصادی دانست و تصریح کرد: علاوه بر این امر پرورش آبزیان می تواند به صرفه جویی در منابع آبی استان نیز کمک شایان توجهی نماید.

پرویزی، محدودیت منابع آبی استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به این امر افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، افزایش تولیدات در واحد سطح و نیز توجه به کیفی سازی محصولات در بخش کشاورزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندارخراسان جنوبی استفاده از روش های نوین در امر آبیاری محصولات در بخش کشاورزی را از جمله برنامه ها وسیاست های کاری دولت در زمینه کشاورزی دانست و تصریح کرد: توجه به طرح های آبخیزداری و نیز بهسازی منابع آبی از دیگر اولویت های کاری است که در این زمینه به عنوان طرح های بلندمدت مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.