هدف برجام رفع کامل تحریم ها بود که علت اصلی کرنش دولت یازدهم در برجام منهای سازشکار بودن دولت یازدهم این بود که بزرگترین فاز و اثر گذارترین مرحله تحریم بر کشور از سوی آمریکا و اروپا در حوزه دلار و یورو با تحریم بانک مرکزی پیاده شد.

از ۶۸ میلیارد دلار نفت فروخته شده فقط ۹ میلیارد دلار آن وارد کشور شد

اختصاصی قدس آنلاین- صحبت های روز گذشته حسن روحانی در مناظره تلویزیونی میان نامزدهای انتخاباتی درباره ورود ارزهای مربوط به فروش نفت با واکنش های متعددی از سوی کارشناسان اقتصادی مواجه شد.

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در این رابطه ضمن تکذیب ادعای دولت درباره اهداف بیان شده دولت از توافق برجام و ماحصل آن به خبرنگار قدس آنلاین گفت: هدف برجام رفع کامل تحریم ها بود که علت اصلی کرنش دولت یازدهم در برجام منهای سازشکار بودن دولت یازدهم این بود که بزرگترین فاز و اثر گذارترین مرحله تحریم بر کشور از سوی آمریکا و اروپا در حوزه دلار و یورو با تحریم بانک مرکزی پیاده شد. وی افزود: این همه امتیاز خفت باری که دولت یازدهم در برجام پیشاپیش تقدیم استکبار کرد این بود که تحریم های بانکی کشور لغو شود که به رغم گذشت بیش از یکسال از برجام هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه نیز در این زمینه با اشاره به عدم لغو تحریم های بانکی بعد از اجرای برجام به قدس آنلاین گفت: بر اساس گزارشی که از سوی منابع ایرانی منتشر شده است در یکسال گذشته از حدود ۶۸ میلیارد دلارنفتی که فروخته شده فقط  ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار آن وارد کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.